۴ بیمارستان در استان در حال ساخت است
۴ بیمارستان در استان در حال ساخت است

ندای استان:معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر چهار بیمارستان با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان درحال ساخت است.

به گزارش ندای استان،ایرج بیژنی روز چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان افزود: این پروژه‌ها شامل بیمارستان جایگزین فاطمه زهرا (س)، ۱۷ شهریور برازجان، اورژانس هسته‌ای بوشهر و مرکز بیماری‌های  خاص (پژوهشی درمانی) است.

وی بیان کرد: با تکمیل این پروژه‌ها نسبت تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت از یک و چهاردهم فعلی به ۲ تخت  می‌رسد که از میانگین کشوری بالاتر است.

بیژنی  گفت: در زمان حاضر هشت پروژه عمرانی در بخش بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در حال احداث است.

وی بیان کرد: ساختمان خانه‌های بهداشت پلنگی، باغ تاج، خون، تنگ ارم و اورژانس ۱۱۵ آبپخش تکمیل و در صورت تامین هزینه خرید تجهیزات افتتاح می‌شوند و انتظار داریم ساختمان جدید شبکه بهداشت و درمان دشتستان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

بیژنی اضافه کرد:عملیات اجرایی ساختمان کلینیک ویژه برازجان در سال ۹۴ آغازشده است و با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد درحال اجراست.

وی در خصوص ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان گفت: فاز نخست اسکلت فلزی این بیمارستان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات حوادث و سفر ریاست جمهوری در ۶ طبقه در حال احداث است و اعتبار این پروژه در حدود ۸۰ میلیارد تومان است که با مدیریت منابع امید می‌رود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استانداری  بوشهر نیز گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام بنا به سیاست کلی استاندار بوشهر باید مدیریت شوند و با توجه به منابع مالی محدود موجود نیاز به مدیریت فنی دارند.

مهرداد ستوده افزود: طبق  نقشه راه عمرانی استان، تمام تمرکز و توان خود را باید روی پروژه‌های نیمه‌تمام بگذاریم زیرا باقی ماندن پروژه‌های نیمه‌تمام باعث یاس و ناامیدی مردم و زیبنده نظام و دولت تدبیر و امید نیست.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر یادآورشد: سرعت ساخت پروژه‌ها در دشتستان باید شتاب گیرد و امیدوارم در دهه فجر امسال شاهد افتتاح شمار زیادی از این پروژه‌ها باشیم.