باد و سرما در راه است/ دریانوردان و کشاورزان بوشهری مراقب باشند
باد و سرما در راه است/ دریانوردان و کشاورزان بوشهری مراقب باشند

ندای استان:هواشناسی بوشهر از نفوذ توده هوای بسیار سرد و وزش باد شدید خبر داده است.

به گزارش ندای استان،رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به استقرار یک توده هوای بسیار سرد از شنبه ( پنجم بهمن) تا اوایل دوشنبه (هفتم بهمن)، پیش بینی می‌شود روند کاهش دما که از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود تا دوشنبه در استان ادامه یابد و بیشترین افت دما نیز یکشنبه رخ می‌دهد.

زهرا راستگو افزود: به طور میانگین دمای هوا در مناطق مختلف استان ۵ تا ۱۰ درجه سردتر می‌شود.

او ادامه داد: همچنین از ظهر شنبه تا اوایل سه شنبه به سبب وزش باد شدید که گاهی سرعت آن از ۵۰ کیلومتر در ساعت فراتر می‌رود، خلیج فارس مواج می‌شود و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد؛ به ویژه از عصر شنبه تا اواخر یکشنبه.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج باید از تردد‌های دریایی در این مدت خودداری شود.

راستگو با هشدار درباره اثر کاهش دما بر محصولات کشاورزی، توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و سرمازدگی، حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحد‌های تولیدی دامداری انجام گیرد.

او با هشدار درباره اثر کاهش دما بر محصولات کشاورزی، توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و سرمازدگی، حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها و واحد‌های تولیدی دامداری انجام گیرد.

احتمال بارش برف در ارتفاعات

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره شرایط جوی و دریایی تا پیش از ظهر فردا نیز گفت: امروز در استان شاهد رگبار باران، رعدوبرق و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود و از فردا به تدریج از شمال استان از میزان ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد و فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان خواهد بود.

راستگو افزود: در این مدت احتمال بارش برف در ارتفاعات استان دور از انتظار نیست و خلیج فارس نیز امروز و فردا در ساعاتی خواهد بود.

او ادامه داد: در این مدت، جهت وزش باد متغیر بیشتر شرقی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و گاهی بیش از ۵۴ کیلومتر در ساعت، و ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۱:۳۴ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۵۷، جزر دریا ساعت ۱۱:۰۳ دقیقه و مد دوم ساعت ۱۸:۱۸ خواهد بود.