یک سوم متقاضیان در استان دفترچه درمانی رایگان دریافت می‌کنند
یک سوم متقاضیان در استان دفترچه درمانی رایگان دریافت می‌کنند

ندای استان: از آبان ماه تاکنون حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از افرادی که فاقد بیمه بوده اند جهت دریافت دفترچه درمانی رایگان و نیم بها ثبت نام کرده اند.

به گززارش ندای استان،پرویز رمضانی اضهار داشت: با توجه به بالا بودن هزینه های درمان و به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه های کمرشکن به خانوار، داشتن پوشش بیمه ای یک ضرورت انکار ناپذیر است و بر اساس مصوبات مجلس و هیئت دولت، پوشش بیمه سلامت و صدور دفترچه صرفاً بر اساس ارزیابی وسع انجام خواهد شد که آمار آن در اختیار وزارت رفاه است.

رمضانی بیان کرد: افراد فاقد پوشش بیمه ای می بایست قبل از بیماری و نیاز به دفترچه بیمه، نسبت به دریافت دفترچه اقدام کنند تا در زمان بیماری دچار مشکل نشوند.

وی افزود: از آبان ماه تاکنون حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر از افرادی که فاقد بیمه بوده اند جهت دریافت دفترچه درمانی رایگان و نیم بها ثبت نام کرده اند که وضعیت ارزیابی وسع حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر از آنان مشخص و برای آنان پیامک ارسال شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: حدود هزار نفر از متقاضیان پوشش بیمه ای بر اساس نتیجه ارزیابی وسع در سه دهک اول قرار گرفته اند و مشمول دفترچه رایگان شدند. همچنین حدود ۶۰۰ نفر نیز با تخفیف ۵۰ درصدی می توانند دفترچه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بر اساس نتیجه ارزیابی وسع حدود یک سوم متقاضیان پوشش بیمه ای در استان، دفترچه بیمه سلامت رایگان دریافت می کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه فرصت نام نویسی برای دفترچه رایگان درمانی تا پایان سال می باشد، تاکید کرد: در صورتی که افراد توان پرداخت حق بیمه نداشته باشند در سامانه جهت ارزیابی وسع ثبت نام خواهند شد و بر اساس نتیجه ارزیابی وسع که از سوی وزارت رفاه اعلام می شود میزان حق بیمه تعیین و دفترچه صادر خواهد شد.

به گفته وی، خدمات بیمه سلامت برای دارندگان دفترچه های درمانی یکسان می باشد.