عدم استقبال مردم و نگرانی از تعطیل شدن سینمای خورموج
عدم استقبال مردم و نگرانی از تعطیل شدن سینمای خورموج

ندای استان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به استقبال ضعیف مردم از سینمای خورموج گفت: ادامه حیات سینما در خورموج به علاقه‌مندی، حمایت و استقبال مردم بستگی دارد.

به گزارش ندای استان،حمید زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، اظهار داشت: دسترسی شهرهای کوچک و روستاها به امکانات فرهنگی لازمه عدالت فرهنگی است و برخورداری سینما حق هر شهروند است اما هنوز اغلب شهرهای کوچک ایران فاقد سینما هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی بیان کرد: بزرگترین کارکرد این وسیله سمعی و بصری جذاب در خلق رویا، ماجرا، شخصیت‌های دوست‌داشتنی، نفرت‌انگیز، ترحم برانگیز و … و در نهایت ایجاد احساسات عمیق انسانی از عشق و محبت گرفته تا ترس و نفرت است.

وی گفت: دیگر سینما یک وسیله ساده سرگرمی‌ساز نیست بلکه پا را بسیار فراتر گذاشته و تجربه نشان داده، نادیده گرفتن آن  چه از سوی تماشاگران معمولی و چه از سوی سیاست‌گذاران اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع مختلف امری غیرعاقلانه است.

زارعی ادامه داد: خورموج از محدود شهرهای کوچک است که دارای سینما است اما استمرار آن نیاز به حمایت شهروندان دارد؛ سینما در این شهر با امکانات تفریحی کم، فرصت خوبی برای تفریح ارزان و سالم یک گروه یا خانواده است.

وی در مورد عدم‌استقبال بخش خصوصی از سینما دائم خورموج، گفت: سال گذشته امتیاز دایمی سینما را برای خورموج اخذ کردیم و در حالی‌که سالن با بهترین شکل آماده بود، هیچ استقبالی از طرف بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون تومانی صورت نگرفت و شهر از این فرصت ایده‌آل محروم شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر افزود: در چند سال گذشته به شکل سینمای سیار چراغ سینما به همت و تلاش یکی از دوست‌داران این هنر، روشن بوده ولی ادامه حیات سینما در خورموج به علاقه‌مندی، حمایت و استقبال مردم بستگی دارد.

وی بیان کرد: شب گذشته که در سالن سینما برای تماشای فیلم مطرب که با بازی جذاب پرویز پرستویی از فیلم‌های پر مخاطب و پرفروش سینما بوده رفتم شاهد حضور اندکی تماشاگر بودم و اگر با ضعف استقبال مواجه باشیم این چراغ برای همیشه خاموش خواهد شد.