ایجاد مراکز سیار کانون پرورش فکری در روستاهای استان
ایجاد مراکز سیار کانون پرورش فکری در روستاهای استان

ندای استان:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: ایجاد مراکز سیار کانون در روستاهای کم برخودار و دور افتاده شهرستان‌های این استان از برنامه‌های این مدیریت است.

به گزارش ندای استان،سمیه رسولی روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به رسالت کانون در زمینه کشف و پرورش استعدادها که متمرکز در یک شهر و روستا نیست بلکه فراگیر است، ایجاد مراکز سیار روستایی در قالب برنامه و فعالیت‌های مختلف  فرهنگی هنری مدنظر قرار گرفته‌است.

وی اظهارداشت: شناسایی استعداد و خلاقیت‌های نهفته کودکان و نوجوانان در روستاها و توانمندکردن آنان از عمده اهداف ایجاد این مراکز است.

رسولی ادامه داد: این مراکز تاکنون در شهرستان‌های دشتستان و تنگستان ایجاد و در زمینه  فرهنگی به بچه‌های روستاهای کم برخوردار و دورافتاده این منطاق خدمات ارایه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیان کرد: برای ایجاد این مراکز نیاز به همکاری و مساعدت فرمانداری‌های شهرستان برای اختصاص اعتبار خرید وسیله نقلیه است و بقیه مراحل اداری و استخدامی نیروی انسانی توسط این مدیریت پیگیری خواهدشد.

وی گفت: در استان بوشهر۲۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که ۱۹ مرکز ثابت و ۲ مورد سیار است.

رسولی افزود: یک مرکز سیار پستی نیز در قالب توافق صورت گرفته که با آن مجموعه فعال است.

وی بیان کرد: فعالیت مرکز سیار پستی در زمینه خدمات‌رسانی فرهنگی در قالب امانت‌دهی کتاب صورت می‌گیرد که پس از ثبت نام دانش‌آموزان به مدارس آنان ارسال و تحویل و پس از مطالعه برگشت داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گناوه  یادآورشد: مرکز سیار پستی در بروز خلاقیت نوجوانان و کودکان روستاها اثر بخش است.

وی گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر  ۱۰ هزار و ۷۶۰ نفر عضو فعال دارد که به آنان خدمات و برنامه‌های فرهنگی و ادبی به آنان ارایه می‌شود.