گشایش مرکز نوآوری و شکوفایی بوشهر
گشایش مرکز نوآوری و شکوفایی بوشهر

ندای استان:مرکز نوآوری و شکوفایی استان بوشهر از راه دور و با فرمان دو وزیر ورزش‌وجوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌زمان با چهار استان دیگر گشایش یافت.

به‌گزارش ندای استان به نقل خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این مرکز با قراردای که میان وزارت ورزش‌وجوانان و سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان کشور بسته شده، در پنج استان فارس، هرمزگان، کردستان، بوشهر و ایلام به‌صورت مقدماتی‌ـ‌آزمایشی یا پایلوت راه‌اندازی شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد بوشهر دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز شتاب‌دهی به کسب‌وکارهای فن‌آورانه جوانان است و در اینجا کارهای اداری دانش‌آموختگان دانشگاهی برای تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان آسان‌سازی می‌شود.

علی احمدی‌زاده ادامه داد: آموزش ترویجی و نوآوری و شکوفایی تا مرحله تجاری‌سازی، دادن فضا و خدمات آی‌تی برای تیم‌سازی و تسهیلات بلاعوض تجاری‌سازی فناوری از دیگر خدماتی است که به نوآوران داده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در آیین گشایش این مرکز با اشاره به این‌که جهاد دانشگاهی به حوزه‌های گوناگون علمی ورود کرده و موفق هم بوده، گفت: با توجه به جایگاه استان بوشهر در حوزه‌های نفت و انرژی و هم‌چنین شیلات به‌ویژه پرورش ماهی در قفس، از چنین طرح‌هایی حمایت می‌شود.

سعید زرین‌فر افزود: استان بوشهر در حال تولید بچه ماهی است تا نیاز کشور به این محصول را به خارج قطع کند.

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان بوشهر هم در این آیین گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی بوشهر که با نام کوتاه «منش» شناخته می‌شود، ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص داده‌ایم تا کسب‌وکارهای جوانان بی‌واسطه رونق بگیرد.

احمد بهروزیان‌فر یادآوری کرد که پارسال یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای اشتغال کارآفرینان اختصاص داده شده؛ در همین زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با جهاد دانشگاهی بسته شده که این مرکز یکی از آنهاست.

او ادامه داد: برای طرح «سرباز مهارت» نیز ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده که تاکنون هزار سرباز مهارت‌های تعریف‌شده را فراگرفته‌اند.

مرکز نوآوری و شکوفایی استان بوشهر با فرمان از راه دور و به‌صورت هم‌زمان با چهار استان دیگر در ساختمان مدرسه گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.