۱۰۰ درصد مراکز جامع سلامت استان زیر ۱۰ سال عمر دارند
۱۰۰ درصد مراکز جامع سلامت استان زیر ۱۰ سال عمر دارند

ندای استان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ۱۰۰ درصد مراکز جامع سلامت در استان بوشهر زیر ۱۰ سال عمر دارند و آمار درخشانی است.

به گزارش ندای استان از مهر، سعید کشمیری ظهر دوشنبه در نشست با فرماندار گناوه اظهار داشت: عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت‌های حوزه سلامت است که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: سلامت موضوعی اجتماعی است که ۲۵ تا ۳۰ درصد آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است در همین راستا مسئولین شهرستان گناوه در شورای برنامه‌ریزی شهرستان سهم بهداشت و درمان را بیشتر ببینند.

کشمیری گفت: دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های زیادی کرد که مزایای بسیاری برای نقاط مختلف استان بوشهر دارد و باعث شد تا پزشکان ماندگار و سطح خدمات‌رسانی به مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: به منظور ماندگاری بیشتر پزشکان و پرستاران در مناطق محروم و مرزی یک برنامه جدید از سال آینده طراحی می‌شود که میزان پرداختی به پزشکانی که در این مناطق فعالیت می‌کنند به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بابیان اینکه اگر مقایسه‌ای به ابتدا و انتهای دهه ۹۰ در عرصه سلامت استان بوشهر شود شکل و شمایل بیمارستان‌ها تغییر کرده، گفت: دغدغه بیماران در زمینه هزینه کمتر و تأمین وسایل درمانی بیماران در بیمارستان متمرکزشده است و مخارج زایمان به صفر رسید و نحوه برخوردها عوض شده که بخشی از مزایای نظام سلامت است.

وی بابیان اینکه ۱۰۰ درصد مراکز جامع سلامت در استان بوشهر زیر ۱۰ سال عمر دارند و آمار درخشانی است، گفت: تعهد داده بودیم که خانه‌های بهداشت ۱۷۰ نقطه استان را در پنج سال بازسازی کنیم که هم‌اینک حدود ۱۵۵ مورد آن انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: از ۱۰۰ هزار مترمربع فضای درمانی استان نیز ۵۰ هزار مترمربع نوسازی و بازسازی در چند سال اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه به یک نقطه خوبی رسیده‌ایم اما برای رسیدن به یک نقطه مطلوب که در برنامه سند توسعه بخش سلامت تا ۱۴۰۴ مدنظر است دست یابیم و در این زمینه تلاش وافری خواهد شد.

کشمیری با اشاره به اینکه عدالت در ارائه خدمات درمانی در تمامی شهرستان‌های استان مدنظر است، گفت: استان بوشهر با توجه به طولانی بودن وسعت آن اگر یک نفر نیاز به امکانات مرکز استان داشته باشد دسترسی کم است و باید عدالت برقرار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: بدین منظور ۳ قطب درمانی برای استان بوشهر در نظر گرفته‌شده که قسمت شمالی استان به مرکزیت گناوه متمرکزشده است.

وی گفت: در بحث بیماران دیالیزی در گناوه باید کیفیت درمان و رضایتمندی بیماران حاصل شود و مهم است بیماری که در بوشهر، برازجان و گناوه دیالیز می‌شود از کیفیت یکسانی برخوردار و تفاوتی وجود نداشته باشد و نیازمند ایجاد عدالت است.

کشمیری بیان کرد: موضوع فاضلاب بیمارستان گناوه هرچه سریع‌تر باید پایان یابد و برای جذب بودجه از طریق دانشگاه و منابع خارجی پیگیری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیمارستان گناوه با شهر فاصله و برای تردد بیماران و پزشکان باید از بزرگراه عبور کرد پیشنهاد می‌گردد در این محور زیرگذر یا روگذر احداث شود.