تایید صلاحیت ۱۳ کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه جنوب استان
تایید صلاحیت ۱۳ کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه جنوب استان

ندای استان:رئیس هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه کنگان، دیر، عسلویه و جم با اشاره به بررسی صلاحیت ۳۹ نفر در حوزه انتخابیه عسلویه، جم، کنگان و دیر در هیئت نظارت گفت:در این مرحله ۱۳ نفر تایید و ۲۶ نفر رد صلاحیت شدند.

به گزارش ندای استان،سید علی پاک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنگان، با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت و  نتایج آن اعلام شد اظهار داشت:در مرحله نخست ۴۵ نفر به عنوان داوطلبان نمایندگی در حوزه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۳ نفر رد صلاحیت شدند و ۳ نفر هم انصراف دادند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۹ نفر داوطلب نمایندگی در حوزه انتخابیه  شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مرحله نخست به هیئت نظارت برای بررسی صلاحیت آنها معرفی شدند گفت: براساس اعلام نتیجه صورت گرفته توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر، در حوزه انتخابیه کنگان،دیر، عسلویه و جم  ۱۳ نفر تایید و ۲۶ نفر رد صلاحیت شده‌اند.

پاک‌نژاد، از اعلام بررسی صلاحیت‌های به کاندیداها خبر داد و  افزود: نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای این حوزه پس از دریافت از سوی هیئت نظارت استان بوشهر، به کاندیداها اعلام شده است.

رئیس هیئت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه کنگان، دیر، عسلویه و جم بیان کرد: معترضان به نتایج بررسی صلاحیت خود می‌توانند طی۵ روز تا ۲۶دی ماه به دفتر نظارت و بازرسی استان و یا به محل تعیین شده توسط شورای نگهبان در تهران مراجعه و شکایت خود را به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مدت ۲۰ روز و تا ۱۱ بهمن مجددا به شکایات داوطلبان رسیدگی می‌کند گفت:شورای نگهبان پس از بررسی‌ شکایات داوطلبان روز ۱۲ بهمن نظر مجدد خود را به حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در ۴ مرحله انجام می‌شود که ۲ مرحله آن از سوی هیئت‌های اجرایی و مرکزی نظارت و ۲ مرحله آن نیز مربوط به اعلام نظر شورای نگهبان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.