شکایت آموزش و پرورش از دانشگاه آزاد جم
شکایت آموزش و پرورش از دانشگاه آزاد جم

ندای استان:مدیر آموزش و پرورش جم گفت: رای بدوی تخلیه ساختمان کانون فرهنگی آموزش و پرورش که در اجاره دانشگاه آزاد بوده صادر شده و منتظر صدور رای قطعی از دادگاه تجدید نظر هستیم.

به گزارش ندای استان به نقل از فارس، خلیل نیکخواه عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: در ایام پس از عملیات تروریستی آمریکا، ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرافراز میهن، شهید قاسم سلیمانی در تمام مدارس شهرستان جم برگزار و با استقبال بسیار خوب فرهنگیان و دانش آموزان همراه بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در شهرستان طی هفته‌های آتی، افزود: با وجود اینکه تاکنون اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان تخصیص نیافته اما با مشارکت بسیار خوب مردم، مشکل خاصی در تامین نیازهای مدارس نداشته‌ایم.

وی از تامین امکانات گرمایشی مدارس خبر داد و گفت: از لحاظ تامین وسایل گرمایشی مدارس در سال جاری مشکل خاصی نداشته‌ایم و سیستم‌های سرمایشی مدارس هم از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به تدریج خریداری و به مدارس تحویل می‌شود.

نیکخواه با بیان اینکه برخی دانش آموزان روستایی برای استفاده از سرویس‌های رفت و آمد مدارس، ماهیانه متحمل هزینه‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان تلاش کرده تا بخشی از این مشکلات را جبران کند و تاکنون ۶۴ میلیون تومان برای سرویس مدارس اختصاص یافته که ۳۰ میلیون تومان تاکنون به حساب مدارس واریز و مابقی هم طی هفته‌های آینده واریز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش جم با اشاره به بازدید فرماندار از مدرسه استثنایی بلال، اظهار داشت: مشکل هزینه درمان دانش آموزان این مدرسه با مساعدت ریاست ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر رفع شده و برای تامین برخی هزینه‌های مورد نیاز، با شورای راهبردی پتروشیمی‌ها مکاتبه شده که امیدواریم این مهم با مساعدت رئیس، دبیر و اعضای شورای راهبردی پتروشیمی‌ها، هر چه زودتر محقق شود.

نیکخواه یادآور شد: امسال برگزاری کلاس‌های کنکور با حمایت مالی وزارت نفت انجام نمی‌شود اما برگزاری این کلاس‌ها در سطح مدارس در حال انجام است و تلاش می‌کنیم همه دانش آموزان بتوانند از این کلاس‌ها برخوردار شوند.

وی از برگزاری ۱۷ ویژه برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی در سطح مدارس خبر داد و گفت: یادواره سردار سلیمانی، کارناوال علمی و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه فجر امسال است.

نیکخواه با اشاره به شکایت آموزش و پرورش از دانشگاه آزاد جم گفت: دانشگاه آزاد جم سال‌ها به دلیل نیاز شهرستان، در ساختمان استیجاری کانون فرهنگی آموزش و پرورش مستقر بود که در سال جاری قرارداد اجاره به اتمام رسید.

وی افزود: با وجود اتمام قرارداد و با توجه به کمبود شدید فضای آموزشی، متاسفانه دانشگاه آزاد از تخلیه ساختمان خودداری کرد که ناچار به اقدام قانونی شدیم. رای بدوی به نفع آموزش و پرورش صادر شده و منتظر صدور رای قطعی در دادگاه تجدید نظر هستیم تا ساختمان مجددا در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار گیرد.