امکان ردصلاحیت داوطلبان مجلس وجود دارد، حتی درصورت انتخاب
امکان ردصلاحیت داوطلبان مجلس وجود دارد، حتی درصورت انتخاب

ندای استان:خلیل رضایی گفت:لیست نتایج تائید یا عدم تائید شده از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات امروز به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه اعلام شده است.

به گزارش ندای استان، خلیل رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هر کشوری که انتخابات برگزارمی‌شود، دستگاه ناظری هم در این راستا وجود دارد که شورای نگهبان تضمین‌کننده سلامت انتخابات است.

قائم‌مقام هیئت نظارت بر انتخابات استان بوشهر بابیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها در چهار مرحله  صورت می‌پذیرد، گفت: لیست نتایج تائید یا عدم تائید شده از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات امروز به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه اعلام شده است و به صورت خصوصی به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی ابراز کرد: در بررسی صلاحیت‌ها و بر اساس ماده ۵۰ قانون انتخابات، تحقیقات محلی از نامزدها و نظارت هیئت نظارت چهارگانه صورت می‌گیرد و تائید در مراحل چهارگانه بررسی‌ها، به‌منزله تائید نهایی کاندیداها نیست.

قائم‌مقام هیئت نظارت استان بوشهر با اشاره به خطوط قرمز شورای نگهبان، تصریح کرد: فساد مالی، فساد اخلاقی و ضدیت با نظام از خطوط قرمز شورای نگهبان و هیئت نظارت است که در این مدت تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت و انصاف به‌کاربرده‌ایم.

رضایی بیان کرد: بر اساس قانون اساسی نظارت شورای نگهبان استصوابی، مؤثر، عام و در همه مراحل انتخابات جاری است و هیچ دستگاهی هم‌تراز با شورای نگهبان در نظارت بر انتخابات نیست.

وی با بیان اینکه افراد تائید شده مواظب باشند در زمان و هزینه‌های انتخاباتی بر اساس قانون عمل کنند، گفت: با خریدوفروش آرا از سوی کاندیداها یا هواداران آن‌ها و سیاه نمایی در مورد نظام و دیگر کاندیداها به‌ صورت جدی برخورد می‌شود و کاندیداها نمی‌توانند از هر وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود دست پیدا کنند. در این صورت شورای نگهبان این اختیار را دارد که پس از بررسی‌ها و صحت موضوع، افراد متخلف را رد صلاحیت کند.

فارس نوشت،رضایی گفت: هیئت نظارت استان نمی‌تواند نظر خود را به کاندیداها اعلام کند و همه نتایج پس از بررسی‌های مجدد از سوی هیئت مرکزی نظارت اعلام می‌شود و افرادی که قبلاً از سوی هیئت اجرایی عدم احراز شده‌اند و دوباره تائید صلاحیت نشده‌اند، نمی‌توانند دوباره اعتراض کنند و عدم تائید آن‌ها قطعی است.

قائم‌مقام هیئت نظارت استان بوشهر با بیان اینکه داوطلبینی که رد صلاحیت شده  می‌توانند تا روز پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه به استانداری مراجعه کنند، گفت: شورای نگهبان از ۲۲ دی‌ماه (امروز) تا ۱۱ بهمن شکایات و اعتراضات پرونده افراد عدم احرازشده را بررسی می‌کنند. اگر افراد تائید نشده، در مراحل اول و دوم بررسی‌ها تائید صلاحیت شده‌اند، می‌توانند از ۱۵ تا ۲۱ بهمن می‌توانند اعتراض مجدد خود را ثبت نمایند.