بیش از۴۴ هزار خانوار در استان تحت‌حمایت کمیته‌امداد
بیش از۴۴ هزار خانوار در استان تحت‌حمایت کمیته‌امداد

ندای استان:لطفی گفت:۲۱ هزار و ۵۷۹ خانوار زنان سرپرست خانوار هستند که به‌دلیل فوت سرپرست یا دیگر دلایل تنها و سرپرست خانوار شدند.

به گزارش ندای استان، احمد لطفی بعدازظهر امروز در نشست کارگروه زنان تحت‌حمایت این نهاد، اظهار داشت: زنان از جمله اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که در این میان زنان سرپرست خانوار می‌توانند بیش از سایر زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: زنان سرپرست خانوار زنانی هستند که به‌دلایل متعدد از جمله فوت همسر، متارکه، طلاق، از کارافتادگب همسر، مفقودالاثر بودن همسر و … سرپرستی خانواده خود را برعهده گرفته‌اند و آنها علاوه بر نقش مادری وظیفه سنگین پدری را نیز عهده‌دار شده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۴ هزار و ۹۲۶ خانوار در استان بوشهر تحت‌حمایت کمیته‌امداد است که شامل ۸۷ هزار ۹۶۵ نفر جمعیت می‌شوند.

لطفی بیشترین آمار تحت‌حمایت را مربوط به زنان سرپرست خانوار اعلام کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۵۷۹ خانوار زنان سرپرست خانوار هستند که به‌دلیل فوت سرپرست یا دیگر دلایل تنها و سرپرست خانوار شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد کمیته‌امداد مبنی بر توانمندسازی  فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مددجویان تحت‌حمایت و ارائه خدمات هدفمند،  تلاش شده است در بدو ورود مددجویان به امداد، برنامه توانمندسازی و خروج آنها نیز به‌صورت زمان‌دار مشخص شود.

مدیرکل کمیته‌امداد استان بوشهر با بیان اینکه تلاش می‌شود مددجویان حداقل ماندگاری را در امداد داشته باشند، گفت: در این راستا  افراد تحت‌حمایت در سه دسته حمایتی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با اشاره به مددجویان دسته اول، عنوان کرد: آنها شامل افرادی می‌شوند که با دریافت یک نوع خدمت از جمله وام کارگشایی و پرداخت وام اشتغال مشکل آنان حل می‌شود و نیاز به خدمات دیگر یا حمایت دائمی ندارند.

لطفی با اشاره به دسته دوم مددجویان تحت‌حمایت، بیان داشت: آنها مددجویان چند خدمتی هستند که شامل افرادی می‌شود که نیاز به دریافت چند خدمت از جمله ( خدمات مسکن، شهریه دانشجویی، کمک هزینه تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، جهیزیه و … ) دارند.

وی افزود: دسته سوم مددجویان را افراد مستمری‌بگیر و اقشار آسیب‌پذیر  شامل خانوارهایی می‌شود که علاوه بر خدمات دسته دوم به دلیل نداشتن هیچ منبع درآمدی دیگر، مستمری نیز به آنان پرداخت می‌شود.