سرقت اینترنتی نیروی خدماتی از حساب پزشک بوشهری
سرقت اینترنتی نیروی خدماتی از حساب پزشک بوشهری

ندای استان:این مقام مسئول گفت: این مجرم اینترنتی انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرده که در نهایت پرونده به‌همراه شاکی و مستندات پلیس به دادسرا ارسال شد.

به گزارش ندای استان از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه پزشکی که مدعی شده بود از حساب بانکی وی مبالغی به‌صورت غیرمجاز در چند نوبت برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ قاسمی ادامه داد : کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند و در خلال رسیدگی به این پرونده دریافتند که نیروی خدماتی که معتمد پزشک شاکی بود با سوء استفاده از اعتماد وی رمز دوم کارت بانکی پزشک را فعال کرده بود.

این مقام انتظامی افزود: با تلاش مأموران هویت متهم که مردی ۳۲ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت؛ شاکی بیان کرد به سبب اعتمادی که به وی داشت؛ برای یکسری کارهای مالی ،خرید مایحتاج منزل کارت بانکی‌اش را در اختیار کارگر مربوطه قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا بوشهر بیان داشت: متهم به اداره پلیس احضار شد و با دیدن مستندات، ضمن اعتراف به عمل مجرمانه خود گفت با ترفند جلب اعتماد شاکی اقدام به فعال نمودن رمز دوم و برداشت غیرمجاز از وی میکردم .

این مقام مسئول گفت: این مجرم اینترنتی انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرده که در نهایت پرونده به‌همراه شاکی و مستندات پلیس به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر ضمن درخواست از هم‌استانی ها مبنی بر عدم واگذاری اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران، خاطر نشان کرد: کسانی که کارت عابر بانک خود را در اختیار افراد دیگر قرار می دهند توجه داشته باشند که طبق قانون جرایم رایانه ای ” شخصی که کارت خود را به هر نحو در اختیار  نداشته و هیچگونه اقدامی جهت مسدودسازی حساب خود انجام ندهد و از آن کارت حساب ،برای اعمال مجرمانه استفاده شود، مسئولیت قضایی متوجه صاحب کارت نیز می‌باشد.”

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مى‌خواهد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبرى مطلع شوند.