فردا اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس/۱۱ نفر انصراف دادند
فردا اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس/۱۱ نفر انصراف دادند

ندای استان:او افزود: افرادی که در مرحله سوم رد صلاحیت شوند می‌توانند شکایت کنند و شورای نگهبان یک هفته وقت دارد این شکایت‌ها را بررسی کن.

به گزارش ندای استان،سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر گفت: هیات نظارت بر انتخابات استان و هیات مرکزی نظارت، از اول دی به طور مشترک بررسی صلاحیت همه داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم را چه آن‌ها که در هیات اجرایی تائید صلاحیت شده بودند چه آن‌ها که این هیات صلاحیتشان را رد کرده بود، آغاز کردند که زمان بررسی ساعت ۲۴ امروز (شنبه ۲۱ دی) پایان می‌یابد.

خلیل رضایی افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را در ساعات آخر امروز به ما اعلام می‌کند که به صورت محرمانه به فرمانداری‌ها اعلام خواهیم کرد و فرمانداری‌ها نیز این نتیجه را محرمانه به همه داوطلبان چه کسانی که تایید صلاحیت شده‌اند و چه کسانی که صلاحیتشان تایید نشده، اعلام می‌کنند.

او ادامه داد: صلاحیت داوطلبان با توجه به شاخص‌های قانونی که در ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس آمده، استعلام از مراجع چهارگانه و تحقیقات محلی که به دقت صورت گرفته، بررسی شده و تلاش کرده‌ایم که عدالت رعایت شود وحقی از کسی ضایع نشود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر بیان کرد: کسانی که هم در مرحله اول یعنی هیات اجرایی و هم مرحله دوم یعنی هیات نظارت رد صلاحیت شده‌اند، اجازه شکایت ندارند، اما افرادی که صلاحیتشان در هیات اجرایی تایید شده و در مرحله نظارت رد صلاحیت شده‌اند، از فردا صبح می‌توانند اعتراض خود را همراه با مستندات به همکاران ما که در استانداری مستقر هستند ارائه کنند.

رضایی گفت: این شکایت‌ها به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و از فردا به مدت ۲۰ روز این شکایت‌ها بررسی می‌شود و ۱۲ بهمن شورای نگهبان نتایج مرحله سوم بررسی صلاحیت را به داوطلبان اعلام می‌کند.

او افزود: افرادی که در مرحله سوم رد صلاحیت شوند می‌توانند شکایت کنند و شورای نگهبان یک هفته وقت دارد این شکایت‌ها را بررسی کن.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر بیان کرد: نتیجه قطعی بررسی صلاحیت داوطلبان ۲۲ تا ۲۳ بهمن به مردم اعلام می‌شود.

رضایی ادامه داد: ۱۹۶ داوطلب برای انتخابات مجلس یازدهم در استان نام نویسی کردند که تا کنون ۱۱ نفر انصراف داده‌اند.

او گفت: هیات اجرایی انتخابات استان، صلاحیت ۹۸ درصد از ۱۹۶ داوطلب را تایید کرده بود.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان بوشهر عنوان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیست و ششم آذر در هیات‌های اجرایی به پایان رسید و داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شدند از ۲۸ آذر تا اول دی فرصت داشتند اعتراض خود را به هیات نظارت بر انتخابات اعلام کنند.

استان بوشهر چهار حوزه انتخابیه شامل بوشهر، گناوه و دیلم، دشتستان، دشتی و تنگستان، و دیر، کنگان، جم و عسلویه دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند برگزار می‌شود.