بیشترین باراش ها در کدام شهرستان استان بوده است؟
بیشترین باراش ها در کدام شهرستان استان بوده است؟

ندای استان:سه شهرستان جنوبی استان بوشهر از ابتدای سال آبی جاری یعنی اول مهر تا کنون بیشترین باران را نصیب خود کرده‌اند.

به گزارش ندای استان،مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در میان ۱۰ شهرستان استان، از اول مهر تا کنون، شهرستان کنگان با ۳۲۷.۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته و عسلویه با ۳۱۳.۶ و جم با ۲۷۷.۴ رتبه‌های دوم و سوم بارش را از آن خود کرده‌اند.

فرج اله شکوهی پور با اشاره به اینکه دیلم با ۱۵۰ میلیمتر کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده است، افزود: در این مدت، شهرستان دشتستان ۲۴۷.۵، دیر ۲۳۸.۹، تنگستان ۲۳۸.۲، بوشهر ۲۳۵.۱، گناوه ۲۲۵.۷ و دشتی ۲۱۸ میلیمتر بارندگی داشته‌اند.

او ادامه داد: در مجموع به طور میانگین، در استان بوشهر از ابتدای مهر تا ۱۶ دی، ۲۳۵.۳ میلیمتر باران باریده است که ۱۵.۲ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه پارسال بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: پارسال در همین مدت ۲۰۴.۳ میلیمتر باران باریده بود و میانگین بلندمدت بارش در این بازه زمانی هم ۱۲۰.۴ میلیمتر ثبت شده است.

شکوهی پور با بیان اینکه میانگین بارش یک سال کامل آبی در استان بوشهر ۲۶۸ میلیمتر است، گفت: سال آبی از اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد را شامل می‌شود و بر اساس آمار‌ها تا کنون، ۸۷.۸ درصد از میزان بارش یک سال آبی، باران در استان باریده است.

او بیان کرد: در میان ۱۰ شهرستان استان، بارش‌ها در چهار شهرستان کمتر از پارسال بوده به طوری که شهرستان دیلم ۵۳.۳، گناوه ۱۸.۹، بوشهر ۱۳.۳ و تنگستان ۴.۴ درصد کمتر از زمان مشابه سال ۹۷، باران داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بیشترین افزایش بارش هم مربوط به شهرستان عسلویه با ۴۲۳.۸، کنگان با ۲۰۳.۸ و جم با ۱۵۰ درصد بوده است.

جدول بارش‌های استان بوشهر را از ابتدای سال آبی جاری تا کنون را در زیر ببینید:

بیشترین باران نصیب سه شهرستان جنوبی استان بوشهر شد