شناسنامه دار شدن لوازم خانگی در بازار بوشهر
شناسنامه دار شدن لوازم خانگی در بازار بوشهر

ندای استان: در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و شفافیت شبکه توزیع کلیه لوازم خانگی ساخت داخل و وارداتی موجود در بازار بایستی شناسه کالا دریافت کنند.

به گزارش ندای استان، ابوالقاسم محمد زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: به تمامی تشکل‌های صنعتی و واحدهای تولیدی اعلام‌شده است که تا ۱۵ دی‌ماه برای دریافت شناسه کالا برای محصولات تولیدی خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در سطح بازار با هماهنگی و با اطلاع‌رسانی که با اتحادیه فروشندگان و توزیع‌کنندگان لوازم خانگی انجام‌شده است تا زمان نهایی تعیین‌شده باید برای کالاهای موجود خود شناسه کالا بگیرند.

محمد زاده اضافه کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و شفافیت شبکه توزیع کلیه لوازم خانگی ساخت داخل و وارداتی موجود در بازار بایستی شناسه کالا دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وبا اطلاع‌رسانی که به بنگاه‌های تولیدی و برای بخش‌های فروش و توزیع در سطح بازار انجام‌شده است بعد از ۱۵ دی‌ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

محمد زاده اضافه کرد: در شهریور سال ۹۵ آئین‌نامه شناسه و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت ابلاغ شد.

وی گفت: دستورالعمل اجرایی ثبت و اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم خانگی تدوین‌شده است که مشمول هفت قلم کالا در صنعت لوازم خانگی شامل کولر، یخچال، فریزر، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، ماکروویو، جاروبرقی بود که در ابلاغیه جدید پکیج نیز به آن اضافه‌شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این قدم نخست است و در قدم‌های بعدی تمامی اقلام لوازم خانگی را شامل خواهد شد و باید تولیدکنندگان و واردکنندگان اقدام به ثبت، اخذ و نصب شناسه کالا کنند.