اجلاسیه ۲۲ زن شهید و بانوان ایثارگر در بوشهر برگزار شد+تصویر
اجلاسیه ۲۲ زن شهید و بانوان ایثارگر در بوشهر برگزار شد+تصویر

ندای استان:صبح امروز اجلاسیه ۲۲ شهید زن ایثارگر استان بوشهر در بوشهر و با حضور رئیس سازمان بسیج بانوان و مشاور بانوان وزیر کشور برگزار شد.

به گزارش ندای استان، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در آیین برگزاری نخستین اجلاسیه ۲۲ زن شهیده و ایثارگر استان بوشهر با تاکید بر ثبت و ضبط حماسه آفرینی زنان و مردان اظهار داشت: این حماسه آفرینی‌ها به عنوان بخشی فرهنگ ملت ایران باید به دنیا معرفی و شناسانده شود.

فریبا نظری پورکیایی، تحقیق و تفحص در باره زندگی شهیدان به‌ویژه زنان شهید برای انتقال این فرهنگ به نسل جوان و آیندگان را امری مهم دانست و تصریح کرد: آیندگان، پژوهشگران و مردم شناسان بعدها براساس این مستندها و مدارک درباره تاریخ این سرزمین قضاوت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز با بیان اینکه عفاف و حجاب نیاز امروز جهان است گفت: در ایران قانونی در این زمینه شکل گرفته و نیاز است که بیشتر به این قانون مترقی توجه کنیم.

مینو اصلانی بیان کرد: نیاز است که برای اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب که نیاز روز دنیاست بیشتر توجه کنیم که این نوع نگاه عین توجه به مسیر ولایت و گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب است.

امام جمعه بوشهر نیز  با بیان اینکه بوشهر تنها استانی است که زنان آن افتخار مبارزه با استعمار دارند خاطر نشان کرد:پیشنهاد شده ۱۵ آبان ماه به عنوان سالروز مبارزه بانوان  بوشهری در منطقه لرده دشتستان به عنوان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران ثبت شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه زنان این استان دارای تاریخی پرشکوه برای مقابله با استعمار و استبداد در دوران معاصر هستند گفت: نیاز است نویسندگان و پژوهشگران در این رابطه پژوهش‌های کاربردی انجام دهند.

در این آیین از ۲ جلد کتاب با عنوان‌های” زن نگو مرد آفرین روزگار” و ” این سوی سنگرها”، کلیپ رزم خاتون، تمبر اجلاسیه و مستند زنان حماسه‌ساز رونمایی شد.

عکاس:سعید طاهر پور