کمبود ۵۰۰ پرستار در استان
کمبود ۵۰۰ پرستار در استان

ندای استان:زارعی زاده گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده سعی کردیم جدا از ردیف امتحان استخدامی، ردیف‌هایی به شکل شرکتی جذب کنیم تا بتوانیم گام بیشتری در جهت ارتقای سلامت مردم برداریم.

به گزارش ندای استان،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بیمارستان‌های این استان ۵۰۰ پرستار کمبود دارند که برای حل این مشکل در تلاش برای جذب نیرو هستیم.

 جعفر زارعی زاده افزود:  اگرچه آمار دقیقی از کمبود پرستاران بدلیل شناور بودن نداریم اما حداقل حدود ۳۰۰ پرستار برای بیمارستان‌های شهرستان بوشهر و در مجموع  برای کل استان حدود ۵۰۰ نیرو کمبود داریم.

وی اظهارداشت:  با توجه به کمبود نیروی انسانی و پرستاری در بیمارستان‌های استان، پیگیری‌هایی برای حل این مشکل صورت گرفته که بتوانیم یک سری ردیف استخدامی از وزارتخانه اخذ و تعدادی نیز به شکل شرکتی بگیریم تا این مشکل در حد امکان کمتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط ۲  آزمون با شرکت ۱۰ هزار نفر در کشور  در ۲ دوره ۶ ماهه به شکل استخدامی نیروهای کادر درمان اعم از پرستار و نیروهای پیراپزشکی به شکل استخدام درحال ردیف گرفتن است که سهم استان بوشهر هم دیده شده‌است.

وی گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده سعی کردیم جدا از ردیف امتحان استخدامی، ردیف‌هایی به شکل شرکتی جذب کنیم تا بتوانیم گام بیشتری در جهت ارتقای سلامت مردم برداریم.

زارعی زاده افزود: باتوجه به اینکه  درصددیم یک سری بخش‌های ویژه در بیمارستان‌ها راه‌اندازی و  تعداد تخت‌ها را طبق سند ۱۴۰۴ که توسط وزارتخانه تصویب شده افزایش دهیم  به یقین در آینده  نزدیک باید  سیاست‌ها را به  شکلی پیش ببریم  که جذب بیشتر  نیروی پرستاری و درمان داشته باشیم.

ایرنا نوشت،وی بیان کرد: پرستاران  اسوه صبر، تقوا  و ایثار هستند و به‌رغم مشکلاتی که در زمینه‌های معیشتی دارند صبورانه دردمند مردم و در خدمت به بیماران شبانه روز تلاش می‌کنند و مایه افتخار و مباهات است که ما خدمتگزاری هرچند کوچک در عرصه سلامت آنان باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: شان و منزلت پرستار در نظام سلامت و سیاست‌های کلان آن طور که باید دیده نشده‌است اما در سال‌های اخیر هسته‌هایی  برای  دفاع از آنان درحال شکل گرفتن است که بتواند درخور و شایسته جایگاه  آنان باشد.