معاون فرماندار،رئیس هیات دوومیدانی استان شد+عکس
معاون فرماندار،رئیس هیات دوومیدانی استان شد+عکس

ندای استان:مریم قربانی با ۱۴ رای اعضای مجمع انتخابات هیئت دو و میدانی استان بوشهر به مدت ۴ سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

به گزارش ندای استان از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر؛ مجمع انتخابات هیات دو و میدانی استان با حضور سرپرست فدراسیون دو و میدانی، مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای مجمع برگزارشد که در این آیین مریم قربانی با ۱۴ رای اعضای مجمع به مدت ۴ سال بعنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی استان در این آیین به مطالبه گری روسای هیات های استان های کشور در این رشته اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز هیات های استانی در بحث آموزش ، استعداد یابی و فعال نمودن هیات های شهرستانی تاکید کرد وافزود: فضا و بستر دو و میدانی در استان های کشور فراهم شده که در این زمینه مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای تیم ملی در استان گیلان ، قزوین و یزد برگزارشده است.
ایرج عرب افزود: هم اکنون فدراسیون دو و میدانی ۲ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توسط احسان حدادی و حسن تفتیان را بدست آورده است و ۶ ورزشکار ملی پوش دو و میدانی نیز در تلاش هستند که سهمیه فدراسیون برای المپیک را افزایش دهند.
وی اضافه کرد: مسابقات داخل سالن بین المللی جام فجر در بهمن ماه در تهران و مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن چین در اسفندماه سال جاری از مهم ترین رویداد ورزشکاران ملی پوش تا قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.
عرب در پایان گفت: چندین اردوی داخلی و خارجی و همچنین استفاده از مربیان با تجربه جهان برای ملی پوش تا پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای ورزشکاران این رشته فراهم خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان در این آیین هیات دو ومیدانی استان را ۳ هیات برتر کشور معرفی کرد و افزود: قهرمان و ملی پوش دو و میدانی مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی مربیگری ، داوری و فعال نمودن هیات های شهرستانی در اولویت هیات دو و میدانی استان بوشهر قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در توسعه زیرساخت‌های دو و میدانی نیز هم اکنون ۲ پیست تارتان در مرکز استان احداث شده است و در شهرستان دشتستان نیز تا پایان سال و در سایر شهرستان‌ها نیز زیرسازی پیست، سازه‌های آن برای گسترش این رشته فراهم شده است.
به گزارش ندای استان،مریم قربانی،معاون عمرانی فرماندار بوشهر می باشد.