کاهش پنجاه درصدی ساخت و سازها در بوشهر/بدهی ۴ میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی
کاهش پنجاه درصدی ساخت و سازها در بوشهر/بدهی ۴ میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی

ندای استان:امیری گفت:کارخانه‌های تولیدی ما که ارزش افزوده‌ی قابل توجهی به شهرداری می‌دادند، دچار مشکل شده اند و اکنون حتی برای پرداخت حقوق پرسنل نیز به مشکل برخورده‌ایم.

به گزارش ندای استان، سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر وضعیت اقتصادی موجود را دلیل عمده‌ی مشکلات مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: شهرداری در ماه گذشته به رغم انتظار عایدی ۱۲ تا ۱۳ میلیاردی از محل ارزش افزوده تنها ۴ میلیارد درآمد داشته که این موضوع باعث ایجاد شوک مالی و مشکلات فراوان در بخشهای مختلف از جمله پرداخت حقوق کارکنان شده است.
امیری با بیان این که نسبت ساخت و ساز در بوشهر نسبت به سال گذشته تنها ۵۰ درصد بوده است، تصریح کرد: متاسفانه بازار کسب و کار راکد است و تقاضا برای ساخت و ساز تجاری در شهر وجود ندارد، بنابراین پولی هم به حساب شهرداری تزریق نمی‌شود.
شهردار بندر بوشهر در ادامه گفت : کارخانه‌های تولیدی ما که ارزش افزوده‌ی قابل توجهی به شهرداری می‌دادند، دچار مشکل شده اند و اکنون حتی برای پرداخت حقوق پرسنل نیز به مشکل برخورده‌ایم.
وی با اشاره به بدهی ۴ میلیارد تومانی شهرداری به تأمین اجتماعی، گفت: تأمین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود کرد که پس از  رایزنی ها، مشکل به صورت موقتی مرتفع گردیده است.
امیری در پایان تاکید کرد : تنها در صورت تحقق پیدا کردن بودجه است که شهرداری می تواند مصوبات شورا را اجرایی نماید.