مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معارفه شد
مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معارفه شد

ندای استان:آئین معارفه سعید محوری بعنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر روز سه شنبه برگزار شد.

به گزارش ندای استان،محمد هاشمی مقدم روز سه‌شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: به لحاظ اینکه زمینه‌های لازم به‌خصوص در بخش تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح فراهم نشد مجلس اعتبار آن را در بودجه سالانه تصویب نکرد به میزانی که دراین چند سال اعتبار پیش بینی و تخصیص یافت به همین میزان کاداستر انجام شد.

وی بیان کرد: برهمین اساس متناسب با اعتبار تخصیص یافته به سازمان ثبت اسناد و املاک تنها ۲۰ درصد طرح کاداستر در کشور انجام شده است.

هاشمی مقدم اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر زمینه زمین‌خواری، دریاخواری،کوه‌خواری و همه تخلفات و دست درازی کردن به زمین‌های دیگران را پایان می‌دهد.

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: قانون حد نگار (کاداستر) جزو تکالیف قانونی این سازمان است اما باید سایر دستگاه‌ها، دولت و مجلس زمینه اجرای آن را فراهم کنند.

هاشمی مقدم ادامه داد: امروز مردم ایران در مراجعه به سازمان ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی بسیاری از خدماتی که در گذشته به صورت سنتی و دستی دریافت می‌کردند را به صورت الکترونیک دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: الکترونیکی کردن خدمات ارائه شده به مردم از گام‌های مثبت و بزرگی است که در راستای روان سازی امور و پیشگیری از بروز تخلف به مردم ارائه می‌شود.

هاشمی مقدم گفت: رویکرد اصلی قوه قضائیه فساد زدایی است و براساس دستور رئیس قوه قضائیه برخورد با فساد درونی و بیرونی در دستور کار است در همین ارتباط تلاش می‌شود خدمات سالم به مردم ارائه شود و وجود یک عضو ناسالم نیز در دستگاه قضا زیادی است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت:امنیت یکی از مقوله هایی ست که وقتی به مفهوم واقعی آن برسیم زمینه رشد و توسعه همه جانبه را در جامعه بوجود می‌آید.

ایرنا نوشت،علی جمادی افزود: امنیت قضایی زیر بنای همه بخش‌هاست و امنیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد و باعث کاهش دعاوی و تاثیر مستقیم در ساماندهی امور مردم و روان سازی کارها می شود.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌ها بیشتر پرونده ها ریشه در اختلاف‌های ملکی دارد ادامه داد: اگر در تهدید حدود املاکی که در اختیار مردم و ادارات بعنوان مالک است و اسناد مالکیت به گونه ای باشد که امکان تعرضی نباشد دعاوی و اختلافات در مراجع قضایی به حداقل می‌رسد.

جمادی گفت: با انجام اقدامات موثر سازمان ثبت اسناد و املاک  دعاوی در خصوص مالکیت ها امروز نسبت به یک دهه گذشته به حداقل رسیده و این بیانگر امنیت قضایی در استان است.

وی بیان کرد: بوشهر یکی از استان های موفق در زمینه حبس زدایی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت : اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با وجود مراجعه های زیاد اما یکی از دستگاه‌هایی است که کمترین نارضایتی را از آن شاهد بودیم.

خورشیدی با اشاره به واگذاری ساختمانی به نام سردفتران در بوشهر گفت: اگر میخواهیم کارها به نتیجه برسد باید ازظرفیت کانون های مدنی استفاده کرد.

در این آئین سعید محوری به‌عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر معرفی و از خدمات اصغر پیرهادی تقدیر شد.

به گزارش ندای استان، چند روز پیش پایگاه خبری ندای استان در خبری با عنوان «انتصاب مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان بوشهر» خبر این انتصاب را برای مخاطبان خود منتشر کرده بود.