۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند
۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند

ندای استان:انیژ پور گفت:بیش از ۶۵ درصد این خانوارها زنان سرپرست خانوار هستند که یا به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی الان زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

به گزارش ندای استان، مسلم انیژپور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه فقر پدیده‌ای اجتماعی است اظهار کرد: اغلب خانوارها به شکل ارادی در فقر نقشی ندارند بلکه مشکلات طبیعی و اجتماعی که برای افراد رخ می دهد آنها را به سمت فقر سوق می دهد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای فقرا از وظایف ذاتی کمیته امداد است گفت: منابع کمیته امداد پاسخگوی همه مشکلات نیازمندان نیست و بنابراین تلاش می شود از ظرفیت های مردمی و دیگر دستگاه های دولتی برای رفع مشکلات موجود استفاده شود.

انیژپور با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار خانوار نیازمند در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند افزود: بیش از ۶۵ درصد این خانوارها زنان سرپرست خانوار هستند که یا به دلیل فوت سرپرست یا به دلایل دیگر اجتماعی  الان زن سرپرست خانوار  تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه تمام فرزندان فاقد پدر در طرح اکرام ایتام کمیته امداد عضویت دارند گفت: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می کند و هم اکنون در استان بوشهر یک شبکه ۱۰ هزار نفر حامی ایتام و محسنین را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شش هزار ۶۲۰ فرزند یتیم و محسنین در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه همه این فرزندان دارای حامی هستند ولی از سرانه خیلی پایین کمکی برخوردار هستند که از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش کمی سرانه این ایتام هستیم.

انیژپور با تشریح طرح جذب بیش از ۱۶ هزار حامی جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت خاطر نشان کرد: این طرح برای مشارکت اقشار مختلف جامعه در بحث حمایت از ایتام بی سرپرست برنامه‌ریزی شده است که هر شخص در صورت تمایل ماهیانه مبلغی را از حداقل ۱۰ هزار تومان تا هر اندازه که توان مالی دارد مستقیما به حساب فرزندان ایتام پرداخت می‌کند.