تکمیل یک ساعته سهمیه استان در مسکن ملی/ جاماندگان منتظر بمانند
تکمیل یک ساعته سهمیه استان در مسکن ملی/ جاماندگان منتظر بمانند

ندای استان:در کمتر از یک ساعت ظرفیت برای ثبت نام تکمیل شد و بعد از این مرحله افراد ثبت نام شده باید پالایش شوند.

به گزارش ندای استان،سامانه طرح ملی مسکن در حالی از دیروز برای استان بوشهر باز و فرصتی ۳ روزه برای متقاضیان درنظر گرفته شد که پر شدن یکساعته سهمیه و همچنین جاماندن ۲ شهرستان استان از ابهامات اساسی آن بود.

این طرح که با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانوار فاقد مسکن کلید زده شده، بصورت مرحله ای برای نام نویسی متقاضیان هر استان اجرایی می شود که دیروز از ساعت ۱۰ صبح نیز برای استان بوشهری ها باز شد تا در فرصتی ۳ روزه برای ثبت نام متقاضیان باشد.

اما به دلیل شمار زیاد متقاضیان، سهمیه ۲۴۹۰ واحدی استان در کمتر از یک ساعت پر شد و بعد از آن پیام «متاسفانه ظرفیت این شهر تکمیل شده است» مقابل چشم خیل متقاضیان جامانده از طرح قرار گرفت.

محرومیت دو شهرستان استان از طرح مسکن ملی

در سایت مسکن ملی نام ۹ شهر استان به عنوان محل های اجرای طرح ذکر شده و در این بین دو شهرستان جنوبی استان یعنی جم و عسلویه بازماندند.

براین اساس، برای شهروندان آبپخش، آبدان، اهرم، برازجان، دیر، کنگان، بندر گناوه، بنک، چغادک، خورموج، دیلم، عالیشهر و کاکی در این طرح امکان نام نویسی بوده است. همچنین سهمیه شهر بوشهر نیز در شهر جدید عالیشهر منظور شده بود.

جاماندگان منتظر باشند

مدیر کل راه و شهرسازی با بیان این که ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه آغاز شد، گفت: در کمتر از یک ساعت ظرفیت برای ثبت نام تکمیل شد و بعد از این مرحله افراد ثبت نام شده باید پالایش شوند.

به گفته «فرزاد رستمی» برای استان بوشهر سهمیه ۲ هزار و ۴۹۰ نفر تعیین شد که در یک ساعت تکمیل ظرفیت روی سامانه ثبت شد.

وی افزود: بعد از بررسی و پالایش ثبت نام شدگان، (که مهمترین شرط آن عدم استفاده از تسهیلات زمین و مسکن در قبل است) افرادی که شرایط خانه دار شدن در این طرح را نداشته باشند حذف و دوباره اطلاع رسانی برای ثبت نام انجام خواهد شد.

رستمی درباره این سوال که چرا سهمیه استان به سرعت پر شد و برخی معتقدند رانتی در این زمینه بوده؟ اظهار داشت: این تکمیل سهمیه در یکی دو ساعت اول شروع نام نویسی در سایر استان ها هم رخ داده، ولی چون نام نویسی بصورت دستی نبوده بلکه از طریق سامانه انجام می شده، هیچ مداخله انسانی قبل از ساعت ۱۰ برای شروع ثبت نام نبوده و سایت به ترتیب ورود افراد و بارگذاری اسناد موردنیاز در آن، به ثبت نام اقدام کرده است.

وی درباره عدم اختصاص سهمیه طرح مسکن ملی به دو شهرستان جم و عسلویه تصریح کرد: سهمیه ای که برای سایر مناطق استان اعلام شد، از زمین های دولتی بود که در اختیار راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن قرار گرفته، ولی در عسلویه و جم زمینی نداشتیم.

رستمی با بیان اینکه زمین های عسلویه در سالیان قبل به منطقه ویژه پارس داده شد، تصریح کرد: برای شهر جم در حال تغییر و تحولاتی با اداره منابع طبیعی جهت اختصاص زمین به طرح مسکن ملی هستیم که به محض نهایی شدن، جهت ثبت نام اینترنتی اطلاع رسانی می شود.