نام نویسی ۳۸۰۰ تاکسی تلفنی بوشهر برای دریافت یارانه سوخت
نام نویسی ۳۸۰۰ تاکسی تلفنی بوشهر برای دریافت یارانه سوخت

ندای استان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه از تاکسی‌هایی که در آژانس‌های تلفنی این استان فعالیت می‌کنند برای دریافت یارانه سوخت نام نویسی کردند.

به گزارش ندای استان،سید حسین حسینی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر خبرنگاران افزود: در این استان به تناسب جمعیتی شمار قابل توجهی از تاکسی‎های تلفنی برای دریافت یارانه سوخت نام نویسی کرده‌اند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار و مسافر شهرستان بوشهر گفت: تا اول آذرماه تصمیم بر این بود که سهمیه بنزین در اختیار آژانس‌ها قرار گیرد و عملیات گسترده‌ای نیز برای دریافت اطلاعات آنها از جمله آمار و اطلاعات راننده، مالک، خودروها، شماره موتور و شماره شاسی جمع آوری شد ولی بعد تصمیم عوض شد تا یارانه سوخت به تاکسی‌های تلفنی پرداخت شود.

امید سامری افزود: اکنون بیش از ۲ هزار تاکسی تلفنی در استان بوشهر  برای نام نویسی در طرح دریافت یارانه سوخت جامانده‌اند که منتظریم خروجی نام نویسی‌های صورت گرفته در مرحله نخست مشخص شود.

وی بیان کرد: تصمیم اخیر برای نام نویسی از تاکسی‌ها نیز به ضرر تاکسی‌های تلفنی سنتی شده زیرا شمار قابل توجهی از تاکسی‌ها از نام نویسی بازماندند ولی تاکسی‌های اینترنتی به دلیل موجود بودن اطلاعات در اندک زمان اعلام شده برای نام نویسی اقدام به ثبت اطلاعات مورد نیاز کردند.

سامری یادآور شد: تا پیش از افزایش قیمت‎ بنزین آمار شکایت‌ها در موضوع قیمتی آمار قابل توجهی نبود ولی بعد از سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‎های تلفنی در صدر تخلف‌های گرانی قرار گرفتند.

وی افزود: پس از سهمیه‌بندی ۱۴ هزار سرویس دهی آژانس‌های تلفنی در بوشهر به سه هزار و ۵۰۰ دستگاه کاهش یافت که این موضوع گواه ضربه سنگین تحمیلی پس از سهمیه‌بندی بنزین به آژانس‌های تاکسی تلفنی است.

در استان بوشهر بیش از هفت هزار راننده در ۴۹۴ آژانس‎ تاکسی تلفنی استان بوشهر فعالیت دارند.