ذخیره‌سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب در استان
ذخیره‌سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب در استان

ندای استان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: هماهنگی لازم برای ذخیره‌سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب در استان بوشهر صورت گرفته است.

به گزارش ندای استان،سید حسین حسینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات به همه صنوف استان بوشهر ابلاغ‌شده است و رسیدگی به تخلفات در اولویت قرار دارد.

وی از برخورد قاطع با افزایش‌دهندگان قیمت کالا و خدمات خبر داد و گفت: کمیته راهبری ذخیره‌سازی میوه شب عید استان بوشهر تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس تصمیم‌گیری انجام‌شده پرتقال و سیب از استان‌های موردنظر تهیه و بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

حسینی از ذخیره‌سازی ۸۰۰ تن پرتقال و سیب خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی انجام‌شده ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب برای توزیع در آخر سال ذخیره‌سازی می‌شود.

قیمت ۱۰۰ قلم روزانه رصد و پایش می‌شود

وی با اشاره به بررسی قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی خاطرنشان کرد: قیمت این ۱۰۰ قلم روزانه رصد و پایش می‌شود که قیمت ۵۰ قلم کالا در یک هفته گذشته روند کاهشی داشته و ۱۹ قلم حدود یک درصد، ۱۷ نوع کالا یک تا پنج درصد و ۱۴ قلم کالا هم بالای پنج درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: برنج پاکستانی، نخود لپه، پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، سیب زرد و تیرآهن ازجمله کالاهایی است که قدری قیمت آن‌ها افزایش داشته است.

انجام بیش از شش هزار بازرسی

وی، با اشاره به بازرسی قیمت کالا و خدمات گفت: ضمن فعال بودن گشت‌های بازرسی سامانه ۱۲۴ نیز به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شکایات مردمی است که از ۲۵ آبان تا ۲۰ آذرماه ۶ هزار و ۵۴۱ بازرسی انجام‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تعداد گشت‌های مشترک را در مدت یادشده را ۳۰۸ گشت دانست و افزود: از ۲۵ آبان ماه تاکنون با بازرسی قیمت کالا و خدمات در استان بوشهر ۴۹۸ پرونده به ارزش تخلف صنفی ۱.۶ میلیارد ریال تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به پهلوگیری نخستین کشتی محموله کالاهای اساسی در بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون افزون بر ۶۰۰ تن برنج این کشتی تخلیه‌شده که تا پایان سال کشتی‌های بیشتری برای تخلیه کالای اساسی در بوشهر پهلو می‌گیرد.

منبع:مهر