مصرف بنزین در استان کاهش و گاز سی ان جی  در حال افزایش است
مصرف بنزین در استان کاهش و گاز سی ان جی  در حال افزایش است

ندای استان:نیک تاج گفت:در این مدت به طور میانگین روزانه یکهزار و ۸۵۰ لیتر بنزین در این استان به مصرف رسیده‌است.

به گزارش ندای استان،مسعود نیک‌تاج روز شنبه در نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: در ۲۰ روز آذرماه جاری در مقایسه با ۲۰ روز آبان (پیش از سهمیه بندی بنزین) مصرف بنزین در این استان ۲۲ درصد کاهش یافته است. در این مدت به طور میانگین روزانه یکهزار و ۸۵۰ لیتر بنزین در این استان به مصرف رسیده‌است.

وی اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده روزانه ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی مصرف شده‌است و هنوز ظرفیت وجود دارد که  مردم برای تبدیل سوخت خود به سی ان جی اقدام کنند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست وانت‌های نیسان پرمصرف کشور که روزانه هشت میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند در اولویت تبدیل به سی ان جی سوز با استفاده از تسهیلات دولتی هستند.

نیک‌تاج ادامه داد: وانت های نوع دوم، خودورهای عمومی و درون شهری در اولویت‌های بعدی برای سی ان جی سوز شدن قرار دارند.

وی عنوان کرد: با این تبدیل‌ها مصرف گاز سی ان جی در استان بوشهر افزایش چشمگیر پیدا خواهد کرد که با توجه به اینکه ۳۵ جایگاه در این استان فعال است زیرساخت‌ها برای تامین گاز آنها فراهم است.

نیک‌تاج در ارتباط با با گاز ال پی جی گفت: سهمیه مصوب بوشهر در دی ماه چهار هزار و ۶۲۶ تن بود که به چهار هزار و ۸۰۰ تن افزایش یافت که این میزان ۳۰۰ تن بیش از مصرف سال گذشته است.

وی یادآور شد: در استان پنج شرکت توزیع گاز ال پی جی فعال است که ۲ شرکت مدیریتش کشوری و مابقی مدیریت آنها استانی است.

ایرنا نوشت،نیک‎تاج در ارتباط با سهمیه نفت سفید زمستانی اظهارداشت: ۹۹ درصد مناطق استان بوشهر گاز کشی شده و همچنان مشکل تامین نفت سفید دارند که با پیگیری استاندار این مهم در حال حل شدن است.

وی افزود: روند توزیع نفت امسال الکترونیکی است و سامانه بررسی می‌کند تا آنهایی که مشمول سهمیه می‌شوند سهمیه آنها یکباره روی کارت‌های آنها شارژ شود.