بدون معطلی سهمیه‌ بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنید‌
بدون معطلی سهمیه‌ بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنید‌

ندای استان:امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسریع در تصویب سهمیه بنزین قایق‌های صیادی گفت:‌ مسئولان سریع و بدون معطلی سهمیه‌بندی بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنند.

به گزارش ندای استان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اخلاق اسلامی برای  رسیدن به سعادت و پیشرفت اظهار داشت: اگر انسانی از اخلاق حسنه برخوردار نباشد جامعه داخلی و بیرونی وی دچار بحران می‌شود که این مهم در قرآن کریم و متون فاخر اسلامی بر روی آن تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز افزود: جذاب‌ترین نعمت الهی که شگفت‌انگیز است فریضه الهی اقامه نماز است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه تمام فرایض الهی مهم  و در زندگی و سعادت انسان اثرگذار است افزود: خداوند به بشر تکلیف کرده برای جلوگیری از سقوط در باتلاق گناه و بدبختی، و رسیدن به کمال و سعادت به فرایض الهی عمل شود و اوج این عبادات نماز است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، نماز را نور چشم مسلمانان دانست و تاکید کرد: با اقامه نماز  که  انسان ساز است باید خود را پالایش و از گناهان دور کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری، به حرکت اتحادیه اروپا علیه ایران در سازمان ملل پرداخت و بیان کرد: متاسفانه اتحادیه اروپا، در راستای ظلم و ستم جهانی، با هدایت‌های پشت پرده آمریکا، علیه ایران در سازمان ملل و در محیط‌های سیاسی، اقتصادی فعال شده و گذشته از اینکه تعهدات برجامی خودش را انجام نداده، ایران را در پایبند نبودن به برجام محکوم می‌کند.

وی،  با بیان اینکه تاریخ جنایات آلمان در ادوار مختلف تاریخی به ویژه در جنگ جهانی اول و دوم مشخص است گفت: این کشور در جنگ ۸ ساله ایران، تامین کننده بمب‌های شیمیایی رژیم صدام بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، فرانسه را یک کشور صهیونیستی دانست و تصریح کرد: انگلیس نیز جنایات زیادی در جهان رقم زده که درآن آزادی وجود ندارد هنوز به شکل سلطنتی اداره می‌شود و آمریکا هم برای همه مردم جنایات و خیانت‌های آن مشخص است.

امام جمعه بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که هیچ امیدی به آمریکا و اروپا نیست خاطر نشان کرد: اعتماد به آمریکا و این کشورهای اروپایی، مانند اعتماد به جنایتکاران و دزدان تاریخی، جهان و  تاریخ بشریت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه به هیچ وجه نمی‌شود به این کشورها اعتماد کرد افزود: محصول این همه تلاش‌های دولت ایران در برجام و اجرای تعهدات فرابرجامی این شد که الان آمریکا و اتحادیه اروپا اینگونه پیمان می‌شکنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تنها راه ایران، توجه به هدایت‌های مقام معظم رهبری، اجرای اقتصاد مقاومتی و اتکاء به نیروهای نخبه، انقلابی و جوان ایرانی است.

وی، با بیان اینکه در طول تاریخ هر کشوری که به آمریکا و اروپا  اتکاء کرده شکست خورده است خاطر نشان کرد: اتکاء  و اعتماد به دشمن  از جمله اروپا و آمریکا عین سفاهت است چراکه این کشورها دنبال چپاول ثروت‌ها و تسلط بر مراکز قدرت هستند برنامه این کشورها علیه ایران برای دستیابی بدون هزینه به اهداف خودشان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، افزود: تا ایران حرکتی بر مدار توکل به خدا، اسلامیت با اتکاء به ملت و  هدایت‌های مقام معظم رهبری تجلی پیدا می‌کند، ایران را به آشوب می‌کشند.

امام جمعه بوشهر، جمهوری اسلامی ایران را  کشوری قوی، توانمند و مقتدر دانست و بیان کرد:  ایران بسیار قوی و پرمعنا است که  دشمنان قصد دارند با ترفندهای گوناگون  این کشور را دچار بحران کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: تا ولایت فقیه، ولایت مداری، اتحاد، انسجام، پیشرفت بر اساس اتکاء به نیروهای جوان کشور است، ایران مستحکم و قوی، توسعه یافته، رو به پیشرفت، مشت محکمی بر دهان آمریکا و بیگانگان می‌زند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، به گرانی کاذب در بازار بوشهر پرداخت و گفت: مسئولان و ناظران بر قیمت کالا و خدمات ملکفند گرانی کاذب کالا و خدمات را کنترل و مردم در مسیر اقتصادی تلاش کنند نرخ اجناس را به صورت تصائدی، غیر واقعی و غیرمعقول گران نکنند.

وی، با تاکید بر توجه به تامین سهمیه بنزین در مناطق ساحلی و دریایی استان بوشهر تصریح کرد: قایق‌داران صیادی استان بوشهر قشری زحمتکش و سخت کوش هستند  و در راستای تامین سهمیه بنزین استانداری و مسئولان ذیربط از جمله دریابانی  اقداماتی انجام داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: از هیئت دولت و مسئولان استان بوشهر تقاضا می‌شود پس از اقامه نماز جمعه تماس گرفته شود تا سهمیه‌بندی قایق‌های صیادی استان بوشهر هر چه سریعتر  تصویب و عملیاتی شود و کاری کنند تا این قشر دچار مشکل معیشتی و اقتصادی نشوند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تسریع در تصویب سهمیه بنزین قایق‌های صیادی، افزود: لازم است این قشر آرامش و متانت را در برنامه خود داشته باشند تا مسئولان سریع  و بدون معطلی سهمیه‌بندی بنزین قایق‌های صیادی را ابلاغ کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای به اخلاق مداری و قانون‌مندی گفت: این افراد اخلاق و قانونمداری را مراعات کنند چراکه فعالیت این افراد برای مجلسی است که می‎خواهد قانون‌گذار باشد اول کسی که باید قانون را رعایت کند، داوطلبان این عرصه هستند.