امام جمعه عسلویه: مردم فریب شعارهای دهن‌پرکن کاندیداهای انتخابات را نخورند
امام جمعه عسلویه: مردم فریب شعارهای دهن‌پرکن کاندیداهای انتخابات را نخورند

ندای استان: امام جمعه عسلویه گفت: مردم فریب شعارهای دهن‌پرکن کاندیداهای انتخابات را نخورند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه به اهمیت انتخابات مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: از امام سوال شد چه وقت خطر نظام ما را تهدید می کند ایشان فرمودند آن روزی که انحراف در مجلس ایجاد شود.

وی اضافه کرد: انحراف با قدرت طلبی و مال اندوزی پیدا شود. وقتی وزیر و وکیل انحراف پیدا کنند مطمئن باشید شکست می‌خوریم. وقتی نماینده‌ای یا مسئولی چندین هزار میلیارد سرمایه جمع می کند این چه معنی دارد؟ باید جلویش بگیرند. دشمن نمی تواند ما را شکست دهد ولی ما از خودمان شکست می خوریم.

هاشمی‌نژاد به بیانات رهبر انقلاب در درس خارج فقه ایشان اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند مجلس مرکزی اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است سرچشمه همه امور به مجلس می رسد. ایشان به توصیه پیامبر اسلام به ابوذر استناد کردند و فرمودند پیامبر به ابوذر سفارش کردند چون در مدیریت ضعیف هستند، مدیریت نگیرند.

وی تصریح کرد: وقتی ابوذر با آن همه خوبی نباید مسئولیت بگیرد چون ضعیف است چرا الان بعضی‌ها مسئولیت می‌گیرند. آیا توانایی دارند، تعهد دارند، پاسخگو هستند که مسئولیت می‌گیرند توصیه پیامبر به ابوذر درس بزرگی برای ما است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: هرکس توانایی و ظرفیت دارد برای مجلس ثبت نام کند. بین خود و خدا محاسبه کند ببیند شرایط دارد، جایگاهش این است یا نه. برخی می دانند که مشکل دارند ولی ثبت نام می کنند که شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت کند بعدا این شورا را تضعیف کنند. به آنهایی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند سفارش می‌کنند همه بروید ثبت‌نام کنید. می‌خواهند خوراک تبلیغاتی برای دشمن درست کنند و بهانه به دست دشمن بدهند.

وی ادامهه داد: برخی به دنبال مطامع دنیوی حزب و گروه خود هستند و شورای نگهبان را تضعیف می‌کنند. حضرت امام شرعا، قانونا و عرفا تضعیف شورای نگهبان را حرام دانسته‌اند. مردم باید دقت کنند و مراقب باشند. خوب انتخاب کنند تا مجلسی در تراز انقلاب و مردم انقلابی تشکیل شود.

هاشمی‌نژاد افزود: اگر بد انتخاب کردیم، چوبش را خودمان می‌خوریم. با فکر و تعقل انتخاب کنید  و افرادی انتخاب کنید که به درد نظام بخورند، صادق باشند، به شعارهای دهن پرکن توجه نکنید. آنهایی که وعده می‌دهند هیچ کاری نمی‌کنند. دشمن اهتمام دارد مشارکت مردم در انتخابات را کم کند. مردم باید در صحنه انتخابات مشارکت بالایی داشته باشند.

امام جمعه عسلویه سالروز شهادت شهید مفتح را گرامی داشت و افزود: این عالم برجسته و مجاهد انقلابی به تمام معنا و تا پای جان برای انقلاب زحمت کشید و منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود. وحدت حوزه و دانشگاه مهم است. هرچه این دو نهاد بیشتر وحدت داشته باشند بیشتر به اهداف انقلاب می رسیم.