آمار نهایی داوطلبین انتخابات در استان بوشهر
آمار نهایی داوطلبین انتخابات در استان بوشهر

ندای استان:سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: امسال تعداد داوطلبین انتخابات در استان بوشهر ۷۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، خسرو دهقانی پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد انتخابات کشور با بررسی نهایی پرونده‌هایی که ثبت نام آنها نهایی نشده بود، آمار نهایی داوطلبان را اعلام کرد که جمع ثبت نام نهایی داوطلبان در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر به ۱۹۶ نفر رسید.

وی افزود: از این تعداد ۱۷۸ داوطلب مرد، معادل ۹۱ درصد و ۱۸ داوطلب زن معادل ۹ درصد هستند.

دهقانی تصریح کرد: بدین ترتیب در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۶۶ داوطلب ( ۶۱ مرد و ۵ زن)، حوزه دشتستان ۴۹ داوطلب ( ۴۲ مرد و ۷ زن)، حوزه دشتی و تنگستان ۳۶ داوطلب ( ۳۴ مرد و ۲ زن) و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۴۵ داوطلب ( ۴۱ مرد و ۴ زن) هستند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر تاکید کرد: تعداد داوطلبین نسبت به مجلس دهم ۷۸ درصد افزایش داشته است.

دهقانی گفت: از جمع ۱۹۶ داوطلب، تحصیلات ۱۴۳ داوطلب فوق لیسانس، ۲۳ داوطلب لیسانس، ۲۱ داوطلب دکتری و ۹ نفر حوزوی هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱ نفر معادل ۶ درصد سابقه نمایندگی و ۳۵ نفر معادل ۱۸ درصد دارای سابقه داوطلبی و ۳ نفر معادل ۲ درصد نیز نماینده کنونی مجلس هستند.

دهقانی تصریح کرد: به لحاظ ترکیب سنی نیز ۴۰ نفر ۳۰ تا ۳۵ ساله، ۴۸ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۳۳ نفر ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۱ نفر ۴۶ تا ۵۰ سال، ۳۱ نفر ۵۱ تا ۵۵ ساله، ۱۴ نفر ۵۶ تا ۶۰سال، ۵نفر ۶۱ تا ۶۵ سال، ۳ نفر ۶۶ تا ۷۰ساله و یک نفر نیز ۷۱ تا ۷۵ ساله هستند.