تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر+عکس
تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر+عکس

ندای استان:استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی و محلات اطراف آن گفت: در اجرای این طرح ۱۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که بر اساس برنامه‌زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش ندای استان، عبدالکریم گراوند صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر با قدردانی از تلاش مجموعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر و همکاری شورا و شهرداری اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از شبکه فاضلاب بافت بوشهر در محدوده بازار اجراء  و از مردم و اصناف که سبب بروز مشکلاتی شده عذرخواهی می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های در ابعاد گوناگون و ارتقاء سلامتی مردم دارد گفت:برای کامل شدن شبکه فاضلاب بوشهر، این طرح در بافت تاریخی و خیابان‌ها و محلات منتهی به آن باید اجراء می‌شد چراکه کاری که سال‌های سال مانده بود اراده مدیریت استان بوشهر این بود که بافت تاریخی بوشهر به عنوان یک گنجینه  و سرمایه با ارزش به لحاظ تاریخی، باید حفظ می‌شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه یکی از راههای حفظ بافت تاریخی بوشهر اجرای طرح فاضلاب بود گفت: اگر طرح فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر اجراء نمی‌شد بدون شک بافت آسیب می‌دید و سبب نابودی آن می‌شد.

گراوند با قدردانی از شرکت آبفای بوشهر در اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر بیان کرد: شش پیمانکار در اجرای این طرح همکاری و مشارکت می‌کنند و هر پیمانکار در سه جبهه کاری فعال است و با توجه به اینکه بیشتر فعالیت در اجرای این طرح به صورت دستی انجام می‌شود قدری برای مردم ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

وی با اشاره به بازدید از شبکه فاضلاب بافت بوشهر خاطر نشان کرد: خوشبختانه در اجرای فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خوب کار شده هر چند برخی مردم گلایه‌های از تسریع در ترمیم  حفاری‌ها دارند.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در بازسازی حفاری‌های انجام شده در اجرای این طرح خاطر نشان کرد: نظارت بر اجرای طرح و  افزایش تیم‌های عملیاتی باید مورد توجه قرار بگیرد تا بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و زمینه رضایت مردم فراهم شود.

گراوند با بیان اینکه نقشه محلات جنوبی شهر بوشهر برای اجرای طرح فاضلاب آماده می‌شود گفت: برای اجرای شبکه فاضلاب در محلات جنوبی شهر بوشهر طرح مطالعات آن آغاز شده است ولی اجرای این طرح در بافت تاریخی سختی‌های کار خودش دارد چراکه ممکن است مشکلاتی برای بازاریان و اصناف در محل کسب و کار  در اجرای این طرح ایجاد شود ولی تاکید می‌شود اجرای این طرح تسریع داده شود.

وی، با اشاره به هزینه‌های اجرای طرح فاضلاب بوشهر تصریح کرد:  در ۲ سال گذشته در اجرای این طرح ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود که ۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به سفر دور اول  رئیس جمهور به استان بوشهر بود و  در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان بر اساس درخواست ارائه شده دستور تخصیص ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح فاضلاب بافت قدیم صادر کرد.

استاندار بوشهر افزود: در یکسال گذشته در تسریع اجرای طرح یاد شده نه تنها ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب جذب شد بلکه ۴۰ میلیارد تومان تعهد ایجاد که تامین اعتبار شد.

گراوند با قدردانی از تلاش پیمانکاران، مهندسان و کارگران که در اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر همکاری کردند افزود: خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر در اجرای این طرح ستودنی است و در اجرای این طرح همکاری خوبی بین همه دستگاه‌ها از جمله حوزه معاونت عمرانی استانداری، مدیریت شهری، شورای شهر و شهرداری بوشهر ایجاد و بستر اجرای این طرح فراهم شد.

وی، با سپاسگزاری از هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه با آب و فاضلاب در اجرای طرح فاضلاب بافت تاریخی بوشهر افزود: آبفای بوشهر هم در کمترین زمان نسبت به اجرای این طرح اقدام کرد و همه امکانات را پای کار آورد که جای قدردانی دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری همه مردم برای تسریع اجرای این طرح بیان کرد: ضمن قدردانی از حوصله بازاریان در اجرای این طرح، همکاری در اجرای آن سبب تسریع در کار در راستای ساماندهی بافت تاریخی ، رفاه، آسایش و رضایت مردم می‌شود.

گراوند تاکید کرد: رضایت مندی مردم در اجرای طرح‌ها مورد توجه و تاکید قرار دارد چراکه در اجرای طرح‌ها اگر رضایت مندی مردم در پی نداشته باشد طرح و پروژه به نتیجه مطلوب نمی‌رسد به خاطر اینکه رضایت مردم فراهم شود لازم است شرکت آب و فاضلاب زمینه تسریع اجرای این طرح و تکمیل بر اساس برنامه زمان‌بندی فراهم کند و معاونت عمرانی استانداری نظارت ویژه  در راستای تعهدات ساماندهی بافت تاریخی بوشهر داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز طرح فاضلاب بوشهر در بافت تاریخی بوشهر را یکی ازپروژه‌های مهم و سخت دانست و تاکید کرد: به سبب اینکه سطح آب در بافت تاریخی و خیابان‌های اطراف بالا است پروژه فاضلاب با سختی اجراء می‌شود ولی با حمایت‌های ویژه استاندار بوشهر اعتبارات لازم آن تامین شد.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه پروژه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر با سرعت خوبی در حال اجراء است گفت: در اجرای این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان در راستای رفاه و آسایش مردم  هزینه می‌شود.

وی از اجرای ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: از ۳۵ کیلومتر شبکه این بفات تاکنون ۳۰ کیلومتر آن اجراء شده و مابقی شبکه با سرعت در حال اجراء است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب در این بافت خاطر نشان کرد: یک ایستگاه آن تکمیل شده و یک  ایستگاه پمپاژ دیگر روند اجرایی مطلوبی دارد.

حمزه‌پور افزود: با تکمیل این پروژه زمینه واگذاری ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب برای ساکنان بافت تاریخی بوشهر و بازار اطراف فراهم می‌‌شود.

 

منبع:تسنیم