خدری:سهمیه سوخت قایق‌های صیادی مجوزدار تامین شود
خدری:سهمیه سوخت قایق‌های صیادی مجوزدار تامین شود

ندای استان:عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات سوخت قایق‌های صیادی، از دولت خواست تا هرچه سریع‌تر سهمیه سوخت قایق‌های صیادی مجوزدار تامین شود.

به گزارش   ندای استان از خانه ملت،   عبدالحمید خدری،در نشست علنی نوبت صبح امروز (یک شنبه، ۱۷ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و روز دانشجو، خطاب به رئیس جمهور، گفت: امروز ملت ایران اسلامی در وضعیت نامناسب معیشتی به سر می‌برند و درآمد آنها در برابر یک کیلو گوشت منجمد سر تعظیم فرود آورده و احساس شرم می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: آیا صحیح بود که بدون آماده سازی افکار عمومی، قیمت بنزین را یک شبه سه برابر افزایش داده و داد ملت را بلند کنید؟ بعد از افزایش قیمت بنزین برخی از افراد قیمت اجناس و کالاها ضروری مردم را بی رویه افزایش دادند و قطعا اگر نظارت دقیق صورت نگیرد این روند ادامه‌دار خواهد بود. بنابراین ضروری است در خصوص کنترل قیمت‌ها  اقدامات لازم صورت گیرد، زیرا مردم طاقت رنجش بیشتر را ندارند.

چرا همسان‌سازی حقوق کارگران با توجه به قانون اجرا نمی‌شود

خدری خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: نمی‌دانم پای درد دل کارگران و بازنشستگان نشسته اید یا خیر، چرا همسان‌سازی حقوق کارگران با توجه به قانون اجرا نمی‌شود. بازنشستگان کشوری و لشکری که باید در آرامش و آسایش زندگی کنند با کوله باری از مشکلات ناشی از عدم متناسب سازی مواجه هستند. از همکاران می‌خواهم در لایحه بودجه سال ۹۹ که امروز تقدیم مجلس شد به این مهم توجه فرمایند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: آیا خبر دارید خیل عظیم جوانان برومند این دیار فقط نظاره‌گر فعالیت این همه صنعت بوده و به علت بیکاری تنها حرص این صنایع را می‌خورند و عملاً با شغل‌های کاذب آینده خود و خانواده خود را به تباهی می‌کشانند. در سفر اسفند ماه سال گذشته خود به استان بوشهر مطالبه کمیته بررسی ظرفیت بومیان و مکلف کردن صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی را داشتیم اما هنوز چشم به راه تحقق وعده‌های شما هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی، دل ز تنهایی به جان آمد خدا را همدمی، آیا در شان مردم شریف، نجیب و ثروتمند اما فقیر بوشهر و اهالی گناوه و دیلم هست که با داشتن انبوهی از منابع نفت و گاز در صف نفت برای روشن کردن وسایل گرمایشی بمانند و دیده‌شان بر نفت سفید روشن نشود.

وی یادآور شد: آیا درست است مردم این منطقه برای تهیه کپسول‌های گاز صف‌های طولانی بکشند و انشعاب گاز هم به دلیل عدم توانایی در برخی از نقاط در هاله‌ای از ابهام باشد. مردم شهر بوی گاز بر مشامشان می‌رسد اما خودشان اندر خم یک کوچه باشند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: محض رضای خدا  اگر نمی‌توانید بر اساس تکالیف قانونی خودتان در جهت اشتغال و رفع بیکاری این جوانان، کاری انجام دهید با بهانه‌های واهی همین شغل‌های ناپایدار را که مردم به سختی از قبل آن امرار معاش می‌کنند را مختل نکنید.

خدری ادامه داد: دلیلی ندارد با سوء مدیریت سوخت در حوزه صید و صیادی این صنف زحمت کش که با سختی فراوان بین امواج سهمگین دریا لقمه نانی را برای خانواده‌هایشان تامین می کنند، مختل شود. با  تامین سهمیه سوخت برای قایق‌های مجوزدار نگذارید سفره‌های آنها خالی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از گذشت سه سال هنوز مشکلات کارگاه‌های تولیدی در شهر بوشهر حل نشده است، ادامه داد: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم، در یک دستور با قید فوریت مشکلات ساکنان حوزه انتخابیه بنده را حل کند چرا که امورات مردم تحت شعاع این مشکلات قرار دارد و همچنین نسبت به تخصیص بودجه برای تکمیل پروژه های حوزه انتخابیه بنده تسریع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ضمن تشکر از نام نویسی نامزدها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: از مردم شریف درخواست دارم با مشارکت پرشور  خود در انتخابات اسفند ماه در جهت تشکیل یک مجلس قوی نقش آفرینی کنند. گلویم تنگ مالامال درد است، تمام شاخ و برگم زرد زرد است، مسیحای جوانمرد من کجایی، هوا بس ناجوانمردانه سرد است.