متلاشی شدن باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در بوشهر
متلاشی شدن باند حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در بوشهر

ندای استان:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با همت کارکنان یگان حفاظت این اداره‌کل یکی از باندهای حرفه‌ای قاچاق پرندگان شکاری در این استان متلاشی شد.

به گزارش ندای استان،فرهاد قلی‌نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک باند تهیه و قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض به کشورهای حاشیه خلیج فارس که علاوه بر استان بوشهر در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور نیز فعالیت داشت، در تور اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گرفتار شد.

وی بیان کرد: با بررسی اطلاعاتی عوامل باند و نحوه فعالیت آنان به صورت شبانه‌روزی سرکرده باند با همکاری دیگر مرتبطان خود قصد داشت یک گونه از پرندگان شکاری کمیاب و گران‌بها را به استان بوشهر انتقال و از آنجا طی مقدماتی به خارج از کشور قاچاق کند.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این ارتباط با هماهنگی مقام‌های قضایی استان بوشهر محل اختفای اعضای این باند بازرسی و چهار نفر از متخلفان دستگیر و در این ارتباط یک بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض از گونه بالابان به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد.

وی گفت: با توجه به دستگیری سرکرده این باند تلاش می‌کنیم با همکاری تنگاتنگی که مابین این اداره کل و دستگاه قضایی دیگر اعضای این باند نیز دستگیر شوند.