گرما در استان بوشهر شدت می‌گیرد
گرما در استان بوشهر شدت می‌گیرد

ندای استان:در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری نسبت به افزایش دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی استان به ۵۰ درجه سانتیگراد هشدار داده می‌شود.

به گزارش ندای استان،محمد انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط توصیه می‌شود تدابیر لازم و جدی برای مصرف بهینه آب و برق اندیشیده و شهروندان برای جلوگیری از گرمازدگی از ترددهای غیرضروری در ساعت های گرم روز خودداری  کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته جاری نسبت به افزایش دمای هوا در برخی نقاط غیر ساحلی این استان شامل شهرستان‌های دشتستان و دشتی به ۵۰ درجه سانتیگراد هشدار داده می‌شود.

وی بیان کرد: از اواخر روز چهارشنبه وزش باد شمال غربی شدید روی خلیج فارس آغازمی‌شود که به تناوب تا روز شنبه آینده ادامه می‌یابد.

انصاری ادامه داد: بر این اساس در این مدت مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و بروز پدیده گرد و خاک در اثر وزش باد دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، بحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه و ساعت هایی از بعد از ظهر تا اوایل شب ارتفاعات استان همراه با رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌شود.
انصاری افزود: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و در ساعت هایی از بعد از ظهر تا شب در برخی نقاط مرتفع گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۶۰ و گاهی ۹۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.
انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۳:۵۹ بامداد، جزر اول ۰۸:۲۱، مد دوم ۱۴:۰۰ و جزر دوم ۲۱:۳۱ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۶ و جم با ۲۷.۵ درجه به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دمای هوا را در استان بوشهر تجربه کردند.

انصاری افزود: در این مدت خارگ با ۹۵ و برازجان با ۳۱ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان رطوبت را در استان بوشهر داشتند.