مردم بوشهر از گرانی‌ها گلایه دارند/ مشکل تاریخی آب استان حل شود
مردم بوشهر از گرانی‌ها گلایه دارند/ مشکل تاریخی آب استان حل شود

ندای استان:آیت الله صفایی بوشهری گفت: باید با همکاری تعاونی‌ها در راستای مبارزه با گران فروشی اقدام شود و شاهد شکسته شدن نرخ کاذب کالاها و اجناس در بازار باشیم.

به گزارش ندای استان،آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست با استاندار و معاونان استانداری بوشهر، وحدت، همدلی، همرایی و همکاری مردم با مسئولان استان بوشهر را در کشور کم‌نظیر دانست و اظهار داشت: به‌زودی سند اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر به عنوان الگوی کشوری با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نقش تاثیرگذار استان بوشهر در نظام اسلامی ایران بیان کرد: این استان در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران اسلامی  زمینه توسعه و پیشرفت فراهم کرده و همواره در توسعه کشور نقش اساسی خود را نشان داده است.

امام جمعه بوشهر، به مشکل تاریخی آب استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: استان بوشهر به سبب کمبود منابع آب، همواره در ادوار مختلف تاریخی استان بوشهر دچار کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی بوده ولی با تدوین نقشه تامین آب استان باید راهکارهای اجرایی در حل این مشکل تسریع شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان وضعیت تامین آب آشامیدنی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که مردم دچار مشکلات فراوانی بودند افزود: هر چند طرح‌هایی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی اجراء شود ولی باید باید بر اساس نقشه تامین آب، زمینه حل این بحران در استان برای همیشه برطرف شود.

وی، با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی بیان کرد: جغرافیای استان بوشهر به گونه‌ای است که مصرف آب در فصل گرما قدری افزایش می‌یابد و در این راستا مردم باید مصرف بهینه آب را مورد توجه ویژه قرار دهند و در این زمینه نوسازی شبکه فرسوده آبرسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مدیریت توزیع آب در شهرها و روستاها خاطر نشان کرد: در برخی مناطق مصرف سرانه آب بیش از الگوی مصرف و برخی مناطق بسیار پایین‌ است که باید مدیریت توزیع و مصرف آب در شهرها و روستاها مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر، مشکل بیکاری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بر اساس  اعلام مسئولان نرخ بیکاری در استان بوشهر ۱۰٫۲۵ درصد است خاطر نشان کرد: اکنون بر اساس این نرخ، ۱۱۰ هزار نفر در استان بوشهر  خواهان اشتغال‌زایی هستند و این در حالی است که برخی از اشتغال‌ها هم پایدار نیست.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت‌های بالایی در عرصه تولید و اشتغال برخوردار است تصریح کرد: برای مردم قابل تصور نیست که با وجود تاسیسات وزارت نفت، نیروگاه اتمی، شیلات و دیگر امکانات، بیکاری در استان وجود داشته باشد.

افزایش غیرواقعی قیمت کالاها

وی،  با تاکید بر حل مشکل اشتغال با عزم ملی افزود: باید جوانان به حوزه کارآفرینی سوق داد و کارآفرینی در جامعه باید فرهنگ سازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های تولید، کارآفرینی و طرح‌های اقتصاد کرانه‌ای باید مورد توجه جوانان در حوزه اشتغال‌زایی قرار بگیرد تصریح کرد: نبود اشتغال ضمن ایجاد مشکل خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایجاد می‌کند.

امام جمعه بوشهر، گرانی در ایران را کاذب و غیراصولی دانست و افزود: بازار خودرو در ایران بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته که این میزان غیراصولی، کاذب و غیر واقعیت است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر کنترل قیمت اجناس در بازارهای استان بوشهر بیان کرد: باید سیستم‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ کالاها در بازار استان بوشهر قوی شود چراکه مردم از گرانی مضاعف در استان گلایه دارند.

وی، شکسته شدن نرخ کاذب کالاها و اجناس در بازار را یک ضرورت دانست و افزود: ایجاد بازار بزرگ با همکاری تعاونی‌ها در راستای مبارزه با گران فروشی  باید مورد توجه قرار بگیرد.