همسایگان بدانند این ذلت را نمی‌پذیریم
همسایگان بدانند این ذلت را نمی‌پذیریم

خدری گفت: صبر به سر آمده مردم و جان به لب رسیده آن‌ها را مشورانید، به حق خود قانع بوده و همسایه نجیبتان را بیش از این نیازارید.

به گزارش ندای استان،عبدالحمید خدری در نشست علنی صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: ای دوست بنای ظلم آباد مکن، دل دشمنان ما شاد مکن، بشنو سخن‌ای دولت تدبیر امید، زشت است بجای داد، بی داد مکن.

نوزادان نگون بخت عسلویه ناقص به دنیا می‌آیند 

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: با یاد و نام خدای دردمندان و به یاد نوزادان نگون بخت عسلویه که ناقص می‌آیند و زود می‌روند و قسم به جان‌های عزیزی که سرطان عسلویه از ما می‌گیرد که این ننگ از ما دور است. از دیوار همیشه کوتاه بوشهر پیاده شوید. کدام وجدان بیدار می‌پذیرد که حق این کودکان مظلوم قربانی زیاده خواهی همسایه‌هایمان شود، کدام خداشناسی می‌گوید منافع ملی فدای مطامع استانی شود؟ دست از تعرض بردارید، مگر نه کشور ایران سرزمین آزادگان است.

خدری با بیان اینکه سرگذشت دشمن ستیزی و از خودگذشتگی و میهن‌پرستی مارا اگر نمی‌دانید، بخوانید، اظهار کرد: این صدایی که امروز از تریبون خانه ملت بلند می‌شود، صدای مرد و زن، پیر و جوان استان بوشهر است. صدای نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری آیت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری است. صدا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه آیت الله صفایی بوشهری است. صدای ائمه جمعه شمالی‌ترین شهر تا جنوبی‌ترین شهرستان استان بوشهر است، صدای استاندار و صدا مجمع نمایندگان استان بوشهر است.

وی خطاب به هیئت دولت، رئیس و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: میگویم و حجت را بر همه تمام می‌کنم، به آزار بوشهر و بوشهری‌ها برنخیزید، ما بزرگ نان آور خانه‌های شماییم، ما را ایستاده در  آستان نپسندید و صاحبان دریا را تشنه نخواهید، گرگها خوب بدانند ، در این ایل غریب گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز، گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند، توی گهواره چوبی پسری هست هنوز، من به عنوان وکیل مردم نخواهم گذاشت گروهی طماع و زیاده‌خواه پا روی بدن نیمه جان این مردم بگذارند و این کمترین بهره ما از دریای ثروت‌مان که در واقع پول خون‌مان است را از ما بگیرند، این ننگ از آن مردم دلاور بوشهر دور است.

شهرهای همسایه استان بوشهر به ناحق طلب حق آلایندگی می‌کنند

خدری ادامه داد: شهرهایی که امروز به ناحق از ما طلب حق آلایندگی می‌کنند، کیلومترها از ما دور بوده و زاگرس به بلندای هزار متر بین ما قرار دارد و مانع تبادل آن آلودگی خیالی که دوستان ادعا می‌کنند، می‌شود. از طرفی هیچ سنجش آلودگی درآن منطقه انجام نشده، بنابر این برادران ما از روی هیچ، بی‌اساس و به ناحق، حق ما را می‌خواهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رئیس جمهور افزود: دستور دهید موضوع دریافت حق آلایندگی از دستور کار معاونین‌تان خارج و اساساً منتفی شود و اگر غیر این شود، ظلم مظاعف بر ما روا داشته و عواقب آن هرچه باشد بر عهده ایشان خواهد بود. صبر به سر آمده مردم و جان به لب رسیده آن‌ها را مشورانید، به حق خود قانع بوده و همسایه نجیبتان را بیش از این نیازارید. هرچند که در دیزی باز است، ای گربه، حیا کن که خدا دمساز است، تا جیب شما پر شود از برکت آن، این جا عسلویه نه بلکه خودپرداز است.

خدری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: نمی‌دانم صدای شکسته شدن استخوان مردم زیر بار سنگین فقر را شنیده‌اید یا نه، نمیدانم اطلاع دارید که مردم محروم و مظلوم از فقر به فلاکت غلطیده‌اند و آیا می‌دانید که از دامان نامبارک فقر و مادر محرومیت فرزند نو امیدی پرورانده است؟ آیا می‌دانید وضعیت معیشتی مردم به گونه‌ای است که خواست به حق زندگی کردن و خوب زندگی کردن به دست و پا زدن برای زنده مانند بدل شده است؟ والله شان و منزلت این مردم صبور، زجر کشیده،  نجیب و قانع هیچ نسبتی با زندگی امروز آن‌ها ندارد، نباید چنین باشد که مردم برای تامین حداقل‌های زندگی ساعت‌ها در صف بایسند، نباید از آینده خود و فرزندانشان تا این حد بیمناک باشند، نباید چشم‌انداز مردم از سالها آینده به امروز  و فردا بدل شود، چاره‌ای بیاندیشید./خانه ملت