نقاشان بوشهر کرایه کشی می کنند!
نقاشان بوشهر کرایه کشی می کنند!

ندای استان:از آنجا که حاشیه سود رنگ فروشی ها همگام با تورم افزایش نیافته است این شغل جاذبه ای برای سرمایه گذاری ندارد.

به گزارش ندای استان، روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر فروشگاه های فروش رنگ ساختمانی در یک سال اخیر بیش از نیمی از مشتری های خود را از دست داده اند.
آنها می گویند در اثر افزایش چشمگیر قیمت رنگ و ملزومات نقاشی ساختمان سرمایه آنها به یک سوم رسیده است.
نعمت الله قاسمی زاده رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در این رابطه می گوید: رنگ فروشی ها قبلا یک بسته رنگ را ۹ هزار و صد تومان می خریدند و ۱۱ هزار و صد تومان می فروختند الان هم که دارند رنگ را به سه برابر قیمت قبل می خرند باز هم حاشیه سود آنها همان ۲ هزار تومان است.
وی افزود: از آنجا که حاشیه سود رنگ فروشی ها همگام با تورم افزایش نیافته است این شغل جاذبه ای برای
سرمایه گذاری ندارد.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات تغییر فرهنگ ساخت و ساز بر نقاشی ساختمان گفت: با توجه به استفاده از در های اتاقی اچ پی ال و ام دی اف به جای درهای اتاقی چوبی، دیوارپوش و کاغذ دیواری در ساختمان های نوساز، استفاده از درب و پنجره های upvc به جای فلزی، استفاده از نرده های استیل در راه پله ها و نیز درب های کرکره ای که نیاز به رنگ آمیزی ندارند بازار رنگ آمیزی ساختمان در بوشهر به شدت کساد شده است.
قاسمی زاده افزود: همین موضوع باعث شده نقاشان ساختمان به کارهای زرد مثل رانندگی روی بیاورند و بیش از ۲۵ درصد واحدهای صنفی فروش رنگ شهرستان بوشهر تعطیل شده اند.
وی تاکید کرد: همین مشکلات موجب شده که هر واحد صنفی رنگ فروشی که قبلا با هفت نیرو مشغول خدمات رسانی بود ۵ نیروی خود را از گردونه اشتغال خارج نماید.
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: کسادی بازار از سویی و هجوم افاغنه که بدون احراز شرایط عمومی انجام این کار تخصصی و با قیمتی کمتر از بازار اقدام به نقاشی ساختمان می کنند باعث شده نیروهای تخصصی نقاشی بوشهر از گود رقابت بیرون بروند.