اعضای بدن دختر ۱۲ ساله دیری به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد
اعضای بدن دختر ۱۲ ساله دیری به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد

ندای استان:باقری گفت: با رضایت خانواده میدری، پوست و قرنیه های فاطمه مهربان نیز به تعدادی از بیماران نیازمند اهداء شد و آنها نیز از معلولیت حتمی نجات یافتند.

به گزارش ندای استان،علیرضا باقری با بیان اینکه برداشت اعضای فاطمه میدری در بیمارستان نمازی استان فارس انجام شده است اظهار داشت: با برداشت و اهداء ۴ عضو از جمله رودها، کلیه ها و کبد فاطمه عزیز، تعدادی از عزیزان هم وطن ما از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ارگان‌های حیاتی این نوجوان به بیماران نیازمند که در لیست پیوند وزارت بهداشت و درمان بودند با رضایت خانواده میدری، پوست و قرنیه های فاطمه مهربان نیز به تعدادی از بیماران نیازمند اهداء شد و آنها نیز از معلولیت حتمی نجات یافتند.

باقری گفت: فاطمه میدری کودک نوجوان دیری به دلیل سکته مغزی در بیمارستان شیراز بستری و تحت درمان بود که متاسفانه پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج و تایید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، با رضایت پدر و مادر ایثارگر و نوع‌دوست این عزیز سفر کرده اعضای بدنش اهداء شد.

مهر نوشت،مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدا عضو در جامعه اظهار داشت: ترویج فرهنگ اهدا عضو نیازمند همکاری همه سازمان‌ها و نهادها است.

باقری گفت: تا کنون اعضای بدن ۵۲ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر برداشت و برای پیوند به بیماران نیازمند به استان های دیگر ارسال شده است و تعدادی دیگر نیز در بیمارستان‌های خارج از استان بوشهر مرگ مغزی آنها توسط تیم پزشکی تایید و اعضای بدن آنها اهدا شده است.

به گزارش مهر، فاطمه میدری دختر دیری فرند مصطفی، دانش آموز کلاس ششم دبستان سوره دیر بوده است که متاسفانه به علت سکته مغزی در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری شده بود که بعد از تایید مرگ مغزی ایشان توسط تیم تاییدکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی استان فارس، با رضایت پدر و مادرش کلیه ها، رودها، کبد، پوست و قرنیه هایش به بیماران نیازمند اهداء شد و امروز ۱۶ خرداد ماه پیکر بی جان این عزیز پس از تشیع در شاهزاده ابوالقاسم دیر به خاک سپرده شد.