توزیع روزانه ۹هزار دست غذا و قرص نان بین سیل زدگان
توزیع روزانه ۹هزار دست غذا و قرص نان بین سیل زدگان

ندای استان:- مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: به همت گروه­ های جهادی یک آشپرخانه جهت طبخ غذای گرم و یک نانوایی نیز در قرارگاه خدمات­ رسانی راه ­اندازی شده است که روزانه به طور متوسط با پخت ۴ هزار دست غذا و ۵ هزار نان به سیل زدگان شهرستان باوی خدمت رسانی می ­کند.

به گزارش ندای استان،سرهنگ ذوالفقار عباسی فر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:۲۰ گروه جهادی در شهرستان باوی استان خوزستان مشغول خدمات رسانی هستند که از این تعداد، ۱۵ گروه جهادی محلی و ۵ گروه جهادی از استان بوشهر هستند.
وی یادآورشد:کار خدمات ­رسانی به مردم سیل ­­زده شهرستان باوی خوزستان به سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر واگذار شده که در راستای خدمت رسانی مناسب ، قرارگاه خدمات ­رسانی سپاه در شهرستان یادشده ایجاد شده است.
عباسی فر افزود: انجام هماهنگی ­های لازم با منطقه دوم نیروی دریایی سپاه جهت تهیه قایق برای انتقال مردم روستاهای سیل­ زده و احشام آن­ ها و همچنین نیروهای جهادی و هماهنگی جهت فراهم نمودن محل اسکان موقت جهت استقرار سیل­ زدگان از جمله اقداماتی است که در روزهای نخست تشکیل این قرارگاه انجام شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تأمین نیازهای اولیه و مواد خوراکی را از جمله مهم­ ترین اقدامات بعدی جهادگران بسیجی استان بوشهر برشمرد و یادآورشد: کمک به افزایش امنیت در روستاهای تخلیه شده، ایجاد سیل بندها و کمک به تقویت و تحکیم آن­ ها و ارائه خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی به مردم این روستاها و افراد مستقر در محل اسکان­ های موقت نیز از اقدامات بعدی است که در این مناطق انجام شده است.
وی گفت: بسیج سازندگی هر ناحیه از استان بوشهر مسئولیت یکی از روستاهای سیل­ زده را بر عهده گرفته است که در این مرحله تلاش داریم آب­ هایی که در اطراف روستاها، گذرگاه ­ها و خانه­ ها جمع شده است را تخلیه و نسبت به تمیز کردن خانه­ های مردم اقدام کرده و سپس تلاش می­ کنیم با دادن یک تخته موکت به هر خانه، زمینه استقرار آن­ ها در خانه ­هایشان را فراهم کنیم.
عباسی فرتصریح کرد: اختصاص امکانات و ادوات مهندسی در قالب لودر، کمپرسی، کمرشکن و کامیون برای ایجاد سیل­ بند در سواحل رودخانه کارون از جمله مهم­ ترین اقدامات مهندسی و برپایی درمانگاه ثابت و استقرار تیم ­های پزشکی نیز در حوزه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به مناطق سیل­ زده انجام شده است.
وی درباره کمک­ های مردمی به مناطق سیل ­زده شهرستان باوی نیز گفت: مردم سخاوتمند استان بوشهر کمک­ های نقدی و غیرنقدی خود را به مساجد، پایگاه ­ها و حوزه ­های مقاومت تحویل دادند به طوری که تاکنون در دهستان عنافجه شهرستان باوی با جمعیتی نزدیک به ۴ هزار نفر، همه نیازهای اولیه آن­ ها شامل خشکبار ، لوازم بهداشتی، آب معدنی و غذای گرم تامین شده است.
این مقام مسوول افزود: نیازهای کنونی مردم روستاهای سیل­ زده شهرستان باوی مواد خوراکی، خشکبار، مواد بهداشتی و شوینده، پتو و موکت است .
عباسبی فر اظهارداشت: سپاه امام (ع) استان بوشهر تا زمانی که نیاز به همکاری و کمک به سیل­ زدگان استان خوزستان باشد متعهد است که در کنار این عزیزان برای خدمات ­رسانی حضور داشته باشد.
وی گفت: بروز حوادث غیرمترقبه و اتفاقات پس از آن بسیار تلخ است اما این حوادث یک رزمایش برای مشارکت عمومی، همبستگی، نوع­ دوستی و در صحنه بودن مردم و امتحانی برای سنجش توان نیروهای بسیجی در خدمات ­رسانی به مردم است.