پانسیون پزشکان بردخون و آبدان نیازمند بازسازی فوری
پانسیون پزشکان بردخون و آبدان نیازمند بازسازی فوری

ندای استان: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: پانسیون پزشکان بردخون و آبدان نیازمند بازسازی فوری هستند.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، احمد آخوندی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری ۸۰ برنامه در هفته سلامت خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۴۵ برنامه اصلی و ۳۵ برنامه در مراکز جامع سلامت شهرستان برگزار خواهد شد که ۵۰ برنامه متعلق به مناطق روستایی شهرستان دیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت «مراقبت‌های بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» نام‌گذاری شده است تصریح کرد: خوشبختانه پوشش خدمات در این شهرستان در حد مطلوبی قرار دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز برای تقویت و توسعه این خدمات تأکید دارد.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر، افزود: امروز دامنه بحث سلامت منحصر به یک دستگاه و تشکیلات خاصی نیست و امیدوارم که همه مردم به این باور برسند که همه مسئول سلامت خود هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، یکی از مسائل مهم در زمینه اجتماعی شدن سلامت، مشارکت مردم برشمرد تاکید کرد: انسان سالم محور توسعه است و باید به‌سلامت مردم توجه شود و در این خصوص شبکه بهداشت و درمان به‌عنوان متولی سلامت مردم شهرستان برای تحقق این امر مهم بسیار تلاش دارد.

آخوندی اظهار داشت: متولی سلامت تنها دانشگاه علوم پزشکی نیست و باید تمام ارگان‌ها برای ارتقای سلامت در جامعه با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه سلامت شهرستان دیر نیازمند نگاه ویژه خیرین است گفت: حوزه سلامت به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی امر توسعه در کشور است و خیرین سلامت نقشی تأثیرگذار و مهم در تأمین و ارتقای سطح سلامت جامعه دارند.

آخوندی از ارائه ۳۷۹ هزار خدمت از طریق ۵ مرکز جامع سلامت، ۱۰ خانه بهداشت و ۶ پایگاه سلامت این شهرستان به مردم خبر داد و گفت: هشت هزار و ۵۶۱ نفر بیمار توسط پزشکان خانواده در مراکز خدمات جامع سلامت، ۱۲۰ هزار نفر توسط پزشکان عمومی و ۱۱ هزار و ۷۱۳ نفر نیز توسط پزشکان دندانپزشک در بخش دولتی در سطح شهرستان دیر ویزیت شده‌اند.

وی با اشاره به زیر ساخت‌های حوزه عمرانی سلامت، خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان دیر ۲۳ بنای سلامت وجود دارد که ۱۸ بنا از این تعداد نوسازی و بهسازی شده است و در حال حاضر پانسیون پزشکان شهر بردخون و آبدان نیز نیازمند بازسازی فوری است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیر، احداث و تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت بردخون را از مطالبات جدی مردم برشمرد و اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده به زودی عملیات نوسازی مرکز خدمات جامع سلامت بردخون آغاز خواهد شد.

وی از افتتاح خانه‌های بهداشت روستاهای آبکش، لمبدان پایینی و شهنیا در هفته سلامت خبر داد و افزود: آنچه مبنای خدمت در حوزه بهداشت و درمان و تأمین نیاز اساسی مردم یعنی سلامت آنان است احساس مسئولیت و دلسوزی و تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

آخوندی تصریح کرد: اعزام تیم‌های سلامت روستایی، اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاها، سفیران دانش آموزی، اعزام تیم‌های جهادگران سلامت، برپایی غرفه‌های فشار خون در سطح شهرستان، شب خاطره سلامت، تقدیر از فعالین و خیرین عرصه سلامت، نشست خبری، افتتاح خانه‌های بهداشت روستایی، مسابقه عکس سلامت، برپایی کارگاه‌های آموزشی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا از برنامه‌های شاخص هفته سلامت در سطح شهرستان دیر است.