تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر به مناقصه رفت
تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر به مناقصه رفت

ندای استان:دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر گفت : تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر به مناقصه رفت .

به گزارش ندای استان،دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر گفت : تقاطع غیر همسطح میدان  شهید مطهری بوشهر به مناقصه رفت .
شهردار بندر بوشهر اظهار کرد : اگر به گسترش روز افزون معضل ترافیک نگاهی دقیق و آسیب شناسانه بیندازیم ، میتوانیم فهرست بلندبالایی از علل مستقیم و غیر مستقیم برای آن تهیه کنیم که هر کدام مختصات خاص خود را دارد و به بخشی از بدنه جامعه مربوط میشود و حل آن راهکار مخصوص و گاه منحصر به فرد و برنامه ریزی درازمدت ، نظارت مستمر ، بودجه کافی ، کارشناسی متبحر ، مدیریت شایسته و از همه مهمتر همراهی و همگامی سازمانها و ارگانهای مختلف و متفاوت را می طلبد که مجموع اینها کاری بس دشوار است . اگر مجموعه شهرداری چنین توانایی را برای رفع بخشی از این معضلات داشته باشد این شهروندان هستند که میتوانند در مرحله بعد جهت پیشبرد آن کمک کنند و تا به ثمر نشستن آن همراه و یاری رسان شهرداری باشند .

دکتر امیری خاطرنشان کرد : یکی از ضروری ترین نیازهای شهر ، بهبود سیستم حمل و نقل و کاستن از حجم ترافیک درون شهری است که در این راستا و بعد از تقاطع غیر همسطح آزادی ، لایحه ساخت تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری بوشهر سال گذشته و پس از انجام کارشناسی های لازم و بررسی در کمیسیون عمران شورا و بر اساس ارزیابی های ترافیکی ، زیست محیطی و اجتماعی با برآورد اعتبار اولیه ۲۵ میلیارد تومان (۲۰ میلیارد از محل منابع استانی و ما بقی از محل منابع داخلی شهرداری) خوشبختانه و با مساعدت شورای محترم اسلامی شهر بوشهر به تصویب رسید که در حال حاضر پروژه به مناقصه رفته و انشالله پس از طی مراحل اداری و تعیین پیمانکار دارای شرایط ،  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا در زمان مقرر ، پروژه به بهره برداری برسد .

امیری در ادامه با اشاره به روگذر بودن میدان شهید مطهری ، افزود : این تقاطع یک پل میدان است که زیر آن میدان و بالای آن روگذر میباشد و این موضوع باعث میشود تا گسستی در روابط اجتماعی و فرهنگی شهروندان بوجود نیاید ، مضاف بر اینکه شهرداری بندر بوشهر به فاز مطالعاتی این پروژه اهتمام ویژه داشته و در این ارتباط و به منظور مشکل ساز نشدن تاسیسات شهری در زیر میدان ، اسکن زیر زمینی آن نیز تامین شده است . لازم به ذکر است نظارت عالیه پروژه تقاطع غیر همسطح میدان شهید مطهری را معاونت عمرانی شهرداری بندر بوشهر بر عهده دارد .

دکتر امیری در پایان ابراز امیدواری کرد با همدلی و همراهی که بین شهرداری و شورای محترم اسلامی شهر بوشهر وجود دارد ، بتوانیم گامهای مثبت و موثرتری در راستای سرعت بخشیدن به روند توسعه شهر و خدمت رسانی به مردم عزیز برداریم .