پروژه بهره‌برداری از چاه‌های آب شرب برازجان در مراحل پایانی است
پروژه بهره‌برداری از چاه‌های آب شرب برازجان در مراحل پایانی است

ندای استان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت:پروژه بهره‌برداری از چاه‌های آب شرب در برازجان در مراحل پایانی است.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، شاهپور رجایی بعد از ظهر پنجشنبه در بررسی روند اجرای طرح‌های آبرسانی دشتستان اظهار داشت: در راستای تأمین آب مورد نیاز در سطح استان و خصوصاً شهرستان دشتستان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی از اجرای پنج‌هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب از چاه‌ها به سمت مخازن خاطرنشان کرد: اکنون عملیات لوله‌گذاری در دست اجرا است و کارهای حفر و تجهیز چاه‌ها تکمیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر عملیات برق‌رسانی برای استفاده از این چاه‌ها بیان کرد: ۱۷ میلیارد ریال به پیمانکار طرح آبرسانی یاد شده پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه چاه‌های آب شرب جدید از ۱۵ اردیبهشت‌ماه وارد مدار می‌شوند، ادامه داد: این چاه‌ها تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود و نظارت آبدهی برداشت از چاه‌های کشاورزی در حریم این چاه‌ها باید انجام شود.

رجایی ادامه داد: هر یک از چاه‌ها توانایی آبدهی ۱۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز دارد اما بهتر است از هر چاهی بیش از ۷ تا ۸ هزار مترمکعب در شبانه روز برداشت نشود.

ورود آب به مخزن در حال انجام است

رئیس آب و فاضلاب شهرستان دشتستان نیز با اشاره به مشکلات سال گذشته آب شرب در این شهرستان بیان کرد: شش حلقه چاه کف شکنی، تجهیز و راه اندازی شده است.

حسین رمضانی با اشاره به اینکه ورود آب به مخزن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته همه چاه‌ها آماده بهره برداری است.

وی از تکمیل پروژه جمع آوری آب چاه‌ها تا مخزن ۲۰۰ مترمکعبی تا هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهر برازجان مخزن اصلی تأمین آب این شهر است.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان دشتستان گفت: عملیات حفاری و اجرای پروژه جمع آوری آب چاه‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای به تعداد ۱۱ حلقه چاه به وسیله مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و پمپاژ آن با خط انتقال شش کیلومتری به سمت مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی شهر به زودی آغاز می‌شود.