طرح جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در تنگستان
طرح جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در تنگستان

ندای استان: فرماندار تنگستان گفت: طرح زنده گیری، جمع‌آوری و کنترل سگ‌های ولگرد در تنگستان اجرا می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر،عبدالحسن رفیعی‌پور صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود حیوانات ولگرد در کوچه پس کوچه‌های شهر اهرم به یکی از دغدغه‌های شهروندان در شهر تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: به‌طورقطع وجود سگ‌های بی‌صاحب از نظر بهداشتی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند به همین دلیل طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل جمعیت سگ‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

فرماندار تنگستان افزود: وجود حیواناتی مانند سگ‌های ولگرد در شهرها سبب ایجاد مشکلات بهداشتی فراوانی برای شهروندان است، که باید با فرهنگ سازی مناسب برای شهروندان در خصوص قرار دادن بسته‌های زباله خود در مکان‌های مناسب با این معضل بهداشتی مبارزه کرد.

وی ادامه داد: تجربه به خوبی نشان داده است که راهی جز مدیریت مناسب منابع غذایی این حیوانات و هماهنگی شهروندان و شهرداری برای جمع‌آوری مناسب زباله‌ها، برای مقابله با تعداد رو به افزایش سگ‌ها و گربه‌ها در مناطق شهری وجود ندارد.

رفیعی‌پور به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: مقررشده است سازمان‌هایی مانند محیط‌زیست، دامپزشکی و شهرداری‌ها با همکاری هم اقدام به شناسایی کانون تجمع سگ‌های بی‌صاحب کرده و سپس برای مدیریت و کنترل جمعیت آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اتلاف سگ‌های بی‌صاحب ازنظر اخلاقی صحیح نیست و از سوی دیگر موجب افزایش آلودگی‌ها می‌شود، طرح زنده گیری، جمع‌آوری و کنترل این سگ‌ها در دستور کار قرارگرفته است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: سگ‌های بی‌صاحب توسط شهرداری اهرم و با همکاری محیط‌زیست، دامپزشکی و دوستداران محیط‌زیست از سطح شهر جمع‌آوری و برای نگهداری به مکان‌هایی که با این هدف مشخص شده‌اند منتقل می‌شوند.