برخی ادارات برای جوانان کارآفرین بوشهر سنگ اندازی می کنند
برخی ادارات برای جوانان کارآفرین بوشهر سنگ اندازی می کنند

ندای استان: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان بوشهرگفت:جوانان در مراجعه های خود به این اداره کل می گویند طرح‌هایی برای کارآفرینی دارند اما سنگ اندازی‌های اداره‌ها که مسیرشان را برای ایجاد اشتغال ناهموار می‌کند باعث پشیمانی آنها از ادامه مسیر می شود.

به گزارش ندای استان به نقل از ایرنا، حسین دهجان روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود: مهمترین دغدغه جوانان استان بوشهر اشتغال است که باید نسبت به حل آن اهتمام ویژه داشت.
وی بیان کرد: جوان بودن یک سوم جمعیت این استان باعث شده تا بوشهر جزء چهار استان دارای جمعیت جوان کشور باشد.
دهجان اظهارداشت: بوشهر در فعال کردن خانه جوان در کشور پیشتاز است و اکنون ۱۱ شهر استان دارای خانه جوان است.
وی یادآورشد: جوانان علاقه‌مند برای برگزاری برنامه‌ها، نشست‌ها و کلاس‌های خود بصورت رایگان از خانه های جوان استفاده می‌کنند.
دهجان ادامه داد: پیگیری مطالبات جوانان، ساماندهی اوقات فراغت، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج از جمله فعالیت‌های این معاونت است.
وی یادآورشد: توان ما برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی محدود است و بر همین اساس پارسال ۱۵ میلیارد ریال وام به متقاضیان پرداخت شد.
دهجان افزایش سازمان‌های مردم نهاد را یکی از کار‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر دانست و گفت: اکنون ۴۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در استان بوشهر فعالیت می‌کنند که اعضای آن‌ها ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند.