بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را کسب کرد
بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را کسب کرد

ندای استان:مدیر کل شیلات استان بوشهرگفت: این استان با تولید ۲۳ هزار و۲۰۰تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش ندای استان،عباسعلی زنده بودی روز دوشنبه درگفت گو با ایرنا در بندر دیر افزود: ۱۰سایت با مساحت پنج هزارهکتار سطح مفید در استان بوشهر زیر پرورش میگو است که تصمیم داریم با برنامه ریزی و حمایت دولت این میزان تولید را به ۲ دوره در سال افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولید شده در استان بوشهر به خارج از کشور صادر شد که با توجه به زمینه مساعد صادرات این آبزی به کشورهای هدف ۲برابر کردن دوره تولید آن در سال مورد توجه قرار گرفته است.
زنده بودی، سرانه مصرف آبزیان دریایی در کشور را ۱۱ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد دولت افزایش سرانه مصرف آبزیان درکشور است.
وی، یکی از مشکلات پیش روی شیلات استان بوشهر را کاهش ذخائر دریایی خواند و اظهارداشت: یکی از راه های تقویت مدیریت ذخائر دریایی طرح دریابست است که چند سالی است در استان بوشهر اجرا می شود.
وی اضافه کرد: دریابست طرح موفق و یکی از ضرورت های دریاست که تصمیم داریم برای مدت بیشتر و اصلاح زمان اجرای آن ادامه پیدا کند.
مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: طرح زیستگاه های مصنوعی سال های گذشته توسط شیلات استان برای تقویت ذخائر دریایی اجرا و به دلیل کمبود اعتبار متوقف شد اما جامعه صیادی با سرمایه شخصی خود و مجوز شیلات این طرح را اجرا می کنند.