افزایش بارندگی‌ها تأثیری در میزان آب ورودی به استان ندارد
افزایش بارندگی‌ها تأثیری در میزان آب ورودی به استان ندارد

ندای استان:مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: با توجه وجود تنها یک خط انتقال آب برای استان، افزایش بارندگی‌ها تأثیری در میزان آب ورودی به استان بوشهر ندارد.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، روح‌الله طاهریان‌پور عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب روستاهای جنوبی بخش دلوار اظهار داشت: با وجود بارندگی‌های اخیر و سال گذشته که باعث آبگیری سد کوثر شده، به دلیل نبود خط انتقالی به غیر از خط انتقال فعلی، تأثیری در میزان آب ورودی به استان بوشهر ندارد.

وی با بیان اینکه برای رفع کمبود آب در استان بوشهر به سراغ احداث آب‌شیرین‌کن رفته‌ایم، ابراز امیدواری کرد که آب‌شیرین‌کن دلوار در اردیبهشت ماه احداث آن شروع شود.

طاهریان‌پور با بیان اینکه سعی می‌کنیم بیشترین وقت را برای رفع مشکلات آب بخش دلوار بگذاریم عنوان کرد: کمبود اعتبارات در سال گذشته باعث شد نتوانیم پروژه‌ها و برنامه‌هایمان را اجرایی کنیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع‌های ساحلی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد اعتبار نیاز است، افزود: موضوع مورد تاکید ما نظارت بر توزیع آب است که در این خصوص نیازمند همکاری بخشدار، دهیاران و شوراها هستیم.

طاهریان پور ادامه داد: میزان ورودی آب به بخش دلوار مقدار خوبی است، اما مشکل ما در چگونگی توزیع و فرسودگی شبکه آب و هدر رفت آب است که به برخی روستاها کمتر و برخی نیز بیشتر آب می‌رسد.