۲ ساعت آب آشامیدنی در هفته برای روستاهای تنگستان
۲ ساعت آب آشامیدنی در هفته برای روستاهای تنگستان

ندای استان:رفیعی‌پور بیان کرد: انشعاب آب، باغ ویلاهای غیرمجاز و باغ شهری‌ها در تنگستان قطع شده و‌ اولویت با تامین آب شرب منازل مسکونی در روستاهاست.

به گزارش ندای استان، عبدالحسن رفیعی‌پور عصر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب روستاهای بخش ساحلی دلوار تنگستان با حضور مدیر عامل آبفار استان بوشهر، از وضعیت بحرانی تامین آب  در تنگستان خبرداد و اظهار داشت: مردم خصوصا روستاهای نوار ساحلی تنگستان دچار بحران کم‌آبی هستندکه برای حل مشکلات آب این روستاها باید چاره اندیشی شود.

وی با بیان اینکه شرمنده مردم روستاهای جنوبی بخش نوار ساحلی تنگستان هستیم گفت: روستاهای جنوبی بخش دلوار تنگستان در هفته دو ساعت آب آشامیدنی دارند که امید می‌رود در سال جدید وضعیت آب به گونه‌ای مدیریت شود که مردم نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته باشند.

فرماندار تنگستان با اشاره به توجه استاندار بوشهر به رفع مشکلات آب شهرستان تنگستان افزود: اگر سال گذشته مشکلات ارزی کشور پیش نیامده بود، احداث آب شیرین‌کن را آغاز کرده و امسال به اتمام رسانده بودیم.

عبدالحسن رفیعی‌پور بالاترین میزان تخصیص اعتبارات سال گذشته را در تنگستان، اعتبارات حوزه آب عنوان و خاطرنشان کرد: در تنگستان مشکل میزان حجم آب نیست و مقدار ورودی آب به شهرستان مقدار خوبی است اما عمده مشکلات ما در توزیع، فرسودگی شبکه‌ها و مدیریت توزیع آب است.

وی با بیان اینکه در حال اجاره دو حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرهای اهرم و آباد تنگستان منعقد شده افزود: پس از راه اندازی آنها و با جابه‌جایی سهمیه  آب شهرها و روستاها، می‌توانیم بخشی از کمبود آب روستاهای تنگستان را نیز جبران کنیم.

رفیعی‌پور بیان کرد: انشعاب آب، باغ ویلاهای غیرمجاز و باغ شهری‌ها در تنگستان قطع شده و‌ اولویت با تامین آب شرب منازل مسکونی در روستاهاست.

وی اولویت اصلی اعتبارات امسال را در حوزه آب شهری و روستایی عنوان و از صبر و حوصله مردم در برابر مشکل کم آبی و همچنین همکاری مجموعه آب و فاضلاب روستایی، شوراها و دهیاران تقدیر و تشکر کرد.