۱۴۶ ویژه‌برنامه روز ملی خلیج فارس در استان برگزار می‌شود
۱۴۶ ویژه‌برنامه روز ملی خلیج فارس در استان برگزار می‌شود

ندای استان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۱۴۶ ویژه‌برنامه روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ندای استان به نقل از مهر، فاطمه کرم‌پور ظهر یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: فراخوان جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس ۲۰ اسفندماه منتشر شد و تا ۳۰ فروردین زمان دارد.

وی اضافه کرد: تلاش ما این بوده که امسال این آمادگی ایجاد شود که هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند ولی به دلیل اینکه فرصت اندک بود، آثاری که قبلاً تولید شده بود به این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که امسال در زمان مناسب جشنواره فعال شود و حمایت‌های لازم صورت گیرد تا شاهد تولید محتوا برای این جشنواره باشیم.

وی با اشاره به اعلام برنامه‌های پیشنهادی ۱۰ دستگاه اجرایی استان بوشهر به دبیرخانه جشنواره خلیج فارس بیان کرد: متأسفانه ۱۹ دستگاه هیچ برنامه‌ای را به دبیرخانه ارسال نکرده است.

کرم‌پور از اعلام ۱۴۶ برنامه برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس خبر داد و افزود: جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس در سطح بوشهر و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که در شهر بوشهر چهار شب برنامه‌های در چهار نقطه شهر برنامه‌های به صورت همزمان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دهم اردیبهشت‌ماه یک برنامه نمادین و رزمایشی از صبح شروع می‌شود و در شب یک اختتامیه در سالن خواهیم داشت که شامل برنامه‌های مختلف و متنوعی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از نواختن زنگ خلیج فارس در همه مدارس استان خبر داد و گفت: رونمایی از یادمان روز ملی خلیج فارس، برنامه‌های سلسله‌وار در میدان تشریفات از جمله تجمع افراد، حرکت شناورها، سرود حماسی، حرکت نمادین دوچرخه‌سواران و دوندگان، رژه اسب‌سواران، تجلیل از خانواده شهید از برنامه صبح روز دهم اردیبهشت است.

وی از برگزاری ورکشاپ خوشنویسی، هنرهای تجسمی، ساخت دمام، ایستگاه عکاسی، نقاشی کودکان و اجرای موسیقی محلی خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه نیز رونمایی از دو کتاب به مناسبت روز ملی خلیج فارس انجام می‌شود.