۲۲ هزار تن انواع آبزیان استان صادر شد
۲۲ هزار تن انواع آبزیان استان صادر شد

ندای استان: رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای دامپزشکی استان بوشهر بر صادرات حدود ۲۲ هزار تن آبزیان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش ندای استان،حسن بازیار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت توجه به مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای بر صادرات آبزیان اظهار داشت: نظارت مستمر را بر وضعیت صادرات انواع آبزیان در استان بوشهر داریم.

وی افزود: در راستای توسعه صادرات آبزیان استان بوشهر بر صادرات ۲۱ هزار و ۵۸۵ تن انواع آبزیان شامل میگوی تازه و منجمد، ماهیان خوراکی، ماهیان غیر خوراکی، لابستر و سایر محصولات آبزی نظارت‌های بهداشتی – قرنطینه‌ای لازم برای صادرات در سال ۹۷ انجام شد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به صادرات محصولات آبزیان به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی خاطر نشان کرد: محصولات پس از نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم با صدور مجوزهای بین المللی به کشورهای آسیای جنوب شرقی، کشورهای اتحادیه اروپا، حوزه خلیج فارس صادر شده‌اند.

بازیار به آزمایش‌های محصولات آبزیان در دامپزشکی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: پس از انجام مراحل نمونه برداری و آزمایشات در طول سال تعداد یک هزار و ۱۲۷ فقره گواهی بهداشتی بین المللی (health certificate) برای صادرات آبزیان صادر شد.