استان بوشهر رتبه پنجم کشور در اهدا خون
استان بوشهر رتبه پنجم کشور در اهدا خون

عبیدی گفت: پارسال ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر به انتقال خون مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی‌ها بر روی کیفیت خون این افراد، ۳۲ هزار نفر موفق شدند خون اهدا کنند.

به گزارش ندای استان،دکتر نرگس عبیدی، افزود: میانگین اهدا خون در کشور  ۲۵ در هزار نفر است که در استان بوشهر این میزان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: استان بوشهر با میانگین اهدا خون ۳۱ نفر در هزار نفر رتبه پنجم را در این زمینه در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در زمینه اهدا مستمر خون یعنی اهدا کنندگانی که سالانه بیش از دو بار خون اهدا می‌کنند، رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر بیان کرد: پارسال ۴۵ هزار نفر در استان بوشهر به انتقال خون مراجعه کرده‌اند که پس از بررسی‌ها بر روی کیفیت خون این افراد، ۳۲ هزار نفر موفق شدند خون اهدا کنند.

عبیدی با اشاره به آمادگی بوشهر برای ارسال خون برای سیل زدگان، گفت: آمادگی لازم را برای ارسال واحد‌های خونی به مناطق سیل زده داریم اما با توجه به افزایش اهدا خون در این مناطق، تا کنون درخواستی برای ارسال خون به مناطق سیل زده نداشته‌ایم.

او همچنین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و از اهدا کنندگان خواست، کمک به افراد نیازمند گروه‌های خونی را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون افزود: مراکز انتقال خون در ماه مبارک رمضان در دو نوبت یعنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و از نیم ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ آماده خون گیری از افراد اهدا کننده هستند.

عبیدی یادآور شد: افراد در ماه مبارک رمضان بهتر است، در ساعات ابتدایی روز که نزدیک به سحر است و یا بعد از افطار خون اهدا کنند تا برای انجام کار‌های روزانه دچار مشکل نشوند.

همه کسانی که بالای ۱۸ سال دارند، و در سلامت کامل هستند در صورتی که وزن مناسب داشته باشند، توانایی اهدا خون را دارند.

مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان