اختصاص ۲۹۶۶ کلاس به ستاد اسکان آموزش و پرورش استان
اختصاص ۲۹۶۶ کلاس به ستاد اسکان آموزش و پرورش استان

ندای استان:مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر با اشاره به تجهیز کلاس‌های درس برای اسکان مسافران نوروزی گفت: ۲ هزار و ۹۶۶ کلاس به ستاد اسکان در آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص یافته است.

به گزارش ندای استان،ناصر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه پایگاه اسکان گردشگران در اداره‌های آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل شده اظهار داشت: برای اسکان گردشگران نوروزی ۲ هزار و ۹۶۶کلاس درس در ۳۹۳ مدرسه در استان بوشهر تجهیز شده است.

وی، با اشاره به کلاس‌های تجهیز شده در مدارس استان بوشهر گفت: برخی کلاس‌ها تجهیزاتی مانند فرش، تلویزیون،  پتو و یخچال، برخی دیگر نیز دارای زیرانداز با پتو است که این گردشگران از اجاق گاز و یخچال مشترک استفاده می‌‌کنند و این در حالی است که سرویس بهداشتی و حمام در مدارس در اختیار گردشگران قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عوامل اجرایی اسکان گردشگران در مدارس را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای اسکان مسافران در مدارس و کلاس‌های درس عوامل اجرایی در ایام نوروز میزبان فرهنگیان و مسافران نوروزی استان بوشهر هستند.

کرمی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۲ کلاس از گروه «الف» و یک‌هزار و ۹۳۵ کلاس آن از گروه «ب» است گفت: ۲۲ پایگاه در آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق فعال است که این تعداد پایگاه با همکاری ۵۳۹ نفر از عوامل اجرایی در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان در نوروز خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: در نوروز سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۲۱۲ نفر در قالب ۴۲ هزار و ۱۱۵ خانوار فرهنگی و ۳ هزار و ۶۰۰ خانواده غیرفرهنگی در مراکز ستاد فرهنگیان استان پذیرش شده بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش تعرفه در ستاد اسکان آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: تعرفه در نظر گرفته برای ستاد اسکان امسال با ۱۵ درصد افزایش محاسبه شده است که کلاس‌های درجه «الف» ۲۹۴ هزار ریال برای فرهنگیان، ۵۷۵ هزار ریال برای کارکنان دولت و ۹۰۵ هزار ریال برای مشاغل آزاد و همچنین کلاس های درجه «ب» نیز ۲۱۶ هزار ریال برای فرهنگیان، ۴۸۵ هزار ریال برای کارکنان دولت و ۷۰۰ هزار ریال برای مشاغل آزاد تعیین شده است.

کرمی با اشاره به این که ازدحام جمعیت مسافران در نوروز بسیار  افزایش یافته است افزود:شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم بیشترین مسافر را دارند و تعداد مدارس   تعیین شده جوابگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: نصب و باز کردن تجهیزات هوشمند،کمبود آب و مشکلات حمل و نقل آبرسانی و مشکلات فاضلاب از جمله کاستی‌هایی است که نیاز به همکاری سایر نهادها دارد و برپایی چادر در مدرسه‌ها به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد.