تخصیص ۷.۶ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مذهبی و دینی تنگستان
تخصیص ۷.۶ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های مذهبی و دینی تنگستان

ندای استان:فرماندار تنگستان از تخصیص ۷.۶ میلیارد ریال در راستای تکمیل پروژه‌های خانه قرآن، مهدیه، حسینیه‌ها، مساجد و مرمت بقاع متبرکه شهرستان تنگستان خبر داد.

به گزارش ندای استان به نقل از تسنیم، عبدالحسن رفیعی‌پور ظهر امروز در آئین افتتاح اداره اوقاف و امور خیریه تنگستان اظهارداشت: یکی از مطالبات دیرینه مردم تنگستان استقرار اداره اوقاف و امور خیریه بود که امروز شاهد تحقق این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه تنگستان در عرصه موقوفات دارای ظرفیت بسیار خوبی است گفت: این شهرستان در حوزه بقاع متبرکه، مساجد و امکان مذهبی یکی از شهرستانهای برتر استان بوشهر است که در حوزه موقوفات دارای یک ظرفیت بسیار خوبی می‌باشد .

فرماندار تنگستان از وجود ۸۰ درصد موقوفات دشتی و تنگستان در تنگستان خبر داد و تصریح کرد:  با توجه به نیازی که به اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان تنگستان و اشتراک اوقاف و امور خیریه دشتی و تنگستان که بیش از ۸۰ درصد موقوفات در تنگستان است ضروری بود اداره اوقاف راه‌اندازی شود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه فرهنگ وقف نقش مهمی در عرصه‌های گوناگون جامعه دارد، خاطر‌نشان کرد : راه‌اندازی اوقاف در شهرستان تنگستان هم در احیاء و حفظ موقوفات وهم به لحاظ تشویق بیشتر مردم به فرهنگ وقف که یکی از اثرات خیریه ماندگار است می‌تواند کمک بسیار خوبی به مساجد و اماکن مذهبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی باشد

وی،  از تخصیص ۷٫۶ میلیارد ریال در راستای تکمیل پروژه‌های خانه قرآن، مهدیه، حسینیه‌ها، مساجد و مرمت بقاع متبرکه شهرستان تنگستان خبر داد.

مسئول اوقاف و امور خیریه تنگستان نیز با بیان اینکه اداره اوقاف در ایام سال برنامه‌های متنوعی اجراء می‌کند افزود:طرح آرامش بهاری ویژه نوروز، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، طرح نشاط معنوی در جوار بقاع متبرکه درتابستان و طرح خیمه معرفت در ایام محرم و صفر از جمله برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است.